Az internet lenyomja a casco díját

Ma több mint harmadával kerül kevesebbe a casco, mint három évvel ezelőtt. Azért is, mert a személygépkocsi-piac közel hat százalékkal csökkent.

Ma átlagosan több mint harmadával kerül kevesebbe a casco, mint három évvel ezelőtt. A CLB Független Biztosítási Alkusz által működtetett biztositastipp.hu adatbázisából az is kiderül, hogy immár átlagosan is több mint tíz százalékkal kedvezőbb díjat érnek el azok, akik interneten keresztül kötik meg ezt a biztosítást.

"A casco-piacon tapasztalható nagymértékű árcsökkenés alapvetően két okra vezethető vissza - elemzi a fenti jelenséget Bravik Attila, a CLB ügyviteli igazgatója. Egyrészt a casco díjainak összehasonlítását ugyanúgy megkönnyítették az Interneten megtalálható díjkalkulátorok, mint a kötelező biztosításokét, amely elkerülhetetlenül árversenyt gerjesztett. Másrészt tavaly a személygépkocsi-piac közel hat százalékkal csökkent, a szűkülő piac pedig a biztosítókat szintén árcsökkentésre, különféle kedvezmények adására ösztönözte."

A CLB 2007-ben közvetített casco-szerződéseinek átlagdíja mintegy 10 százalékkal csökkent 2006-hoz képest, és ez a tendencia az idei évben a jelek szerint tovább erősödik. (A casco díjbevétele azért az elmúlt tíz évben megháromszorozódott.) A biztosítók az árcsökkenés mellett különféle részszolgáltatásokkal és kedvezményekkel operálnak. A rész-casco biztosítások már korábban is divatosak voltak: a lopás- illetve törésbiztosításnak nevezett konstrukciók főként 40-60 százalékkal kedvezőbb díjszintjeiknek köszönhetik népszerűségüket.

Kijelenthető, hogy a piacon gyakorlatilag eltűntek az alapdíjas casco-biztosítások. A kedvezmények a díjakon kívül speciális szolgáltatásokra is vonatkoznak: ilyenek például az önrészfelezős, vagy a javíthatósági határértéket módosító konstrukciók. Az akciókat a biztosítók gyakran a kereskedések által rendezett nyílt hétvégére, a kereskedésekkel együtt hirdetik meg. Ilyenkor a díjat a megállapodás szerinti időtartamra maga a kereskedő fizeti meg. Szintén a kereskedőkkel való együttműködés jele az egy-egy márkára kidolgozott speciális konstrukciók megjelenése is.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo