Az év projektmenedzsere Wittmann György

Az április 10-én hatodik alkalommal, a Thermal Hotel Margitszigetben megtartott Távközlési és Informatikai Projekt Menedzsment Fórumon idén is átadták az Év Projektmenedzsere Díjat. A HTE rendezvényének Szervező Bizottsága, amelynek tagjai tavaly első ízben Deményné Kertész Krisztát részesítették az Okmány Iroda projektben nyújtott teljesítményéért elismerésben, idén a beérkezett pályázatok közül Wittmann György projektmenedzseri szerepét ítélték a legjobbnak.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az OTP Bank Rt. tanácsadója, Wittmann György, az OTP által Szlovákiában megvásárolt, korábban állami tulajdonú beruházási és fejlesztési bank, ma OTP Banka Slovensko IT infrastruktúrájának konszolidációját és a magyar OTP informatikai rendszerébe történő integrálását célzó projektet vitte tavaly sikerre. A díj odaítélésénél a projekt komplexitásának, illetve stratégiai jelentőségének, a kitűzött célok teljesülése mértékének, a megrendelő véleményének és a pályázó szakmai tapasztalata mennyiségének és minőségének volt kitüntetett szerepe. A beadott pályázat tartalma, a személyes meghallgatások és a felhasználók, megrendelők személyes és írásbeli véleménye alapján az említett szempontok szerinti döntés Wittmann Györgynek kedvezett.



A projekt során gyakorlatilag négy hónap alatt, többek között centralizálták a számlavezetést, új back up stratégiát honosítottak meg, új szolgáltatások számára teremtettek informatikai hátteret, megvalósították a bankkártya tranzakciók valós idejű feldolgozását, bevezették a home banking-et és csatlakoztatták a bankot a szlovák bankközi klíringhez. A projekt jelentőségét és komplexitását növelte a hazaitól eltérő jogi-szabályozási-, gazdasági-, üzleti-, nyelvi-, illetve kulturális környezet.

A bank működését alapvetően befolyásoló infokommunikációs infrastruktúra és a ráépülő szolgáltatások eredményeképpen a projektet követő szakaszban a bank ügyfeleinek száma 32, a betétállomány 20, a kibocsátott bankkártyák száma 90, a pénzügyi tranzakciók száma 76 százalékkal növekedett. A megteremtett új, korszerű infrastruktúra a szlovákiai bank üzleti terjeszkedését is támogatja. A projekt – stratégiai jelentősége miatt – a szlovák bank működésében, mivel egy kevés ügyfelű beruházási bankból sok ügyfeles kereskedelmi bankká alakult, kulturális változást eredményezett.

Wittmann György szakmai önéletrajza:

2002 - OTP tanácsadó

1995-2002 MNB (VIBER projekt)

1995 Digital

1992-1995 Budapest Bank (vez.ig. h., projekt: Bankkártya)

1990-1991 Creditanstalt (ügyvezető, projekt: számlavezetés)

1973-1990 MNB (elnöki tanácsadó, projektek: SWIFT, deviza centralizálás)

Felsőfokú végzettség: Kiev (közgazdász), Budapest (szakközgazdász)

A Fórumon idén is – az elméleti-, módszertani eredmények mellett – a projektmenedzsment gyakorlata állt a középpontban. A résztvevők és előadók szinte mindegyike gyakorló projektmenedzserként arra keresi évről évre a választ, hogy lehet a Fórum címében szereplő projektek magas sikertelenségi rátáját csökkenteni. A vállalatok, intézmények működő szervezetében gyakorlatilag „idegen testnek” számító projektek szervezeti, vezetési, módszertani kérdéseire pedig nem elsősorban az elmélet, hanem a gyakorlat adja meg a válaszokat.

A Fórum során kiemelt hangsúlyt kaptak a vállalti startégi és a projektmenedzsment összefüggései, a projektek szervezeti megoldásai, az államigazgatási projektek speciális kérdései, a szoftverfejlesztési projekt menedzselési problémái, a globálisan működő vállalatok módszertani megfontolásai valamint a projekt menedzsert és a projekt adminisztrációt támogató szoftver eszközök. Az előadások mellett két, a résztvevőket is bevonó kerekasztal vita szolgálta a hazai tapasztalatok összegzésére.

Hogy szükség van a fentiekre, azt a Fórum évek óta szinte változatlanul magas résztvevő száma mellett az ott elhangzott alábbi statisztika is igazolja. Az informatikai projektek sikertelenségének okai között 66%-kal a rossz projekttervezés, illetve –menedzsment vezet, ezt 60%-kal az üzleti követelmények rossz megfogalmazása követi, míg a projektek 60%-ában pedig a nem megfelelő felelősségi szintek állnak a siker útjában (C&L Survay)

Forrás: sajtóanyag

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo