Az elektromos autóipart védené az EU

Az Európai Bizottság azt javasolja, hogy hosszabbítsák meg három évvel az elektromos járművekre vonatkozó új Brexit-vámok bevezetését, továbbá egyidejűleg hozzanak létre egy hárommillió eurós támogatási csomagot az Európai Unió akkumulátoriparáért.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A helyi gyártású akkumulátorok kulcsfontosságú szerepe

A hároméves haladékot szorgalmazó brit és európai autóipar közös célja, hogy helyben gyártott akkumulátorokat használjanak a jövőben, és a késleltetés időt ad az EU és az Egyesült Királyság akkumulátoriparának a termelésnövelésére.

A brit kormány egyetért a Bizottság javaslatával, hangsúlyozva a közös törekvést a hazai elektromos járműgyártás és akkumulátor-beszállító láncok növelése iránt. Az elektromos járműipar szereplői, köztük az Autógyártók és Kereskedők Társasága (SMMT) és az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) is támogatja a javaslatot, felismerve annak létfontosságát az iparág versenyképessége és az európai akkumulátor-értéklánc jóléte szempontjából.

A MAGE a hazai járműipari szereplők érdekeit képviseli

A Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) üdvözli és teljes mértékig támogatja az Európai Bizottság javaslatát. A szervezet a hazai autógyártók és beszállítók érdekeit is szem előtt tartva, már régóta szorgalmazza a szigorúbb származási szabályok 2026. december 31-ig, három évvel történő egyszeri elhalasztását. A sikeres elektromos átállás érdekében a MAGE a kormányzattal is rendszeresen kommunikál, hogy az megfelelő támogatást biztosítson a vállalatoknak az átmenetben. Amennyiben az Európai Tanács elfogadja a bizottsági javaslatot, az nem csupán a MAGE és tagvállalatai, de az egész európai autóipar számára egy jelentős mérföldkőnek számít az elektromos mobilitás fejlesztésében a kontinensen.

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo