Az aranyhalaknak annyi, a magyarok fele készül energiatakarékosságra

Mind az energiahatékonyság, mind a fenntarthatóság témájában előrelátóak a magyarok, és tudatosan készülnek arra, hogy az idei fűtésszezonban többet spóroljanak, csökkentsék a fogyasztásukat, és így a költségeiket is – derül ki az IKEA kutatásából¬. Ugyan az átlag a 18 fokos hőmérsékletnél jelentősen magasabbat tartana ideálisnak, a legtöbben mégis lejjebb tekerik majd a termosztátot, és takarékos termékek beszerzésével teszik melegebbé és komfortosabbá az otthonaikat.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A megkérdezett magyarok mindössze 13,3 százaléka mondta azt, hogy nem tervezi az idei őszi-téli szezonban háztartási intézkedésekkel csökkenteni a költségeit. A legtöbben azonban (47,7 százalék) lejjebb fogják tekerni a fűtést a helyiségekben, amikor munkába mennek, vagy ha éppen nem használják a szobát, 43,6 százalék akkor is csökkenti az otthoni hőmérsékletet, amikor a lakásban tartózkodik, 33 százalék pedig csak kiválasztott helyiségeket fog fűteni. A legtöbben (27,1 százalék) a 22 Celsius-fokos hőmérsékletet tartják ideálisnak, és csak 1,5 százalék gondolja úgy, hogy a 19 foknál alacsonyabb belső hőmérséklet lenne a tökéletes, ellenben 3,1 százalék 25 fokos vagy magasabb belső hőmérséklet mellett érzi a komfortosan magát. A megkérdezettek 11,9 százaléka azonban jelentősen, 58,2 százaléka pedig 1-2 fokkal fogja lentebb tekerni a termosztátot az idei télen.

Lefelé tart az aranyhalak ázsiója (Fotó: Pixabay)
Lefelé tart az aranyhalak ázsiója (Fotó: Pixabay)

Hogy a komfortérzetük a hűvösebb szobában is megmaradjon, 13,7 százalék tervez meleg takarókat, plédeket vásárolni, 7,3 százalék vásárol szőnyegeket, 6,5 százalék pedig melegebb függönyök vásárlásával fog javítani a nyílászárók hőtartó képességén. Ezek a termékek egyébként valóban segíthetnek növelni a komfortérzetet: az alacsonyabb hőmérséklet például mozgás közben nem annyira zavaró, mint amikor filmnézés közben a kanapén ülünk. Ilyenkor segíthet egy vastag, puha takaró, ha pedig egy kellemes, meleg színben választjuk ki, attól még melengetőbbnek érezhetjük a szoba atmoszféráját. Az ablakokon sem feltétlenül csak a sötét, nehéz függönyök segítik a szigetelést – a HOPPVALS energiatakarékos cellás redőnyöket például a méhkaptárakban található méhsejtes prizmás viasz ihlette. Ezek olyan szigetelőréteget hoznak létre, amely akár 20 százalékkal is csökkentheti a fűtési költségeket, csökkenti az általános fényszintet, és biztosítja a magánélet zavartalanságát, miközben nem zárja ki teljesen a napfényt, így annak fűtőerejét sem.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo