Az amerikaiaknak is fájni fog a vámháború

Mintegy 13-14 milliárd dolláros kárt okozna az Egyesült Államok gazdaságának, amennyiben a kormányzat Donald Trump elnök fenyegetésének megfelelően védővámokkal sújtaná a gépjárművek és autóalkatrészek importját - közölte az Európai Bizottság (EB) hétfőn.

Az amerikai kereskedelmi minisztérium május végén vizsgálatot indított annak felderítésére, hogy nem jelent-e nemzetbiztonsági kockázatot a nagymértékű jármű- és alkatrészimport.

A brüsszeli testület arról számolt be, hogy pénteken megküldte a tárcának az észrevételeit, amelyek szerint a vizsgálat nem legitim, nem tényeken alapul és sérti a nemzetközi kereskedelmi szabályokat, akárcsak azon eljárás, amelynek nyomán Washington nemrégiben védővámokat vetett ki az acél és az alumínium importjára.

A dokumentum szerint az uniós autóexport nem fenyegeti az amerikai ipar és gazdaság életképességét, nem jelent veszélyt a nemzetbiztonságra, sőt épp ellenkezőleg. Szakértők szerint a korlátozások bevezetése akár 13-14 milliárd dollár (több mint 4 ezermilliárd forint) kárt is okozhatna az amerikai gazdaság számára. Az európai autógyártók jelentősen hozzájárulnak a foglalkoztatottsághoz, az innovációhoz, a munkaerő képzéséhez és a jóléthez az Egyesült Államokban, közvetve és közvetlenül mintegy félmillió munkahelyet teremtettek az országban, ráadásul jelentős részben exportra termelnek, ami javítja az amerikai külkereskedelmi mérleget - hangsúlyozta a bizottság.

Lényegében amerikaiakat adóztatnak meg

Kiemelték emellett, az importvámok növelésével nőnének az Egyesült Államokban működő gyárak beszerzési költségei, így ez gyakorlatilag a helyiek megadóztatásával érne fel. Leszögezték végül, hogy az Egyesült Államok kereskedelmi partnerei nagy valószínűséggel a védővámokra ellenintézkedésekkel válaszolnának, melyek akár 294 milliárd dollárnyi amerikai terméket is érinthetnek, azaz az ország teljes tavalyi kivitelének 19 százalékát.

Az Európai Unió határozott tiltakozását fejezte ki az állítólagos nemzetbiztonsági kockázatokkal magyarázott újabb protekcionista intézkedések ellen. Rámutattak: ezek káros hatással vannak a gazdasági növekedésre, a kereskedelemre, a foglalkoztatottságra az Egyesült Államokban és külföldön egyaránt, gyengítik a szövetségesek és barátok közötti kötelékeket, illetve elvonják a figyelmet a nyugati gazdasági modellt érő valódi kihívásokról. A bizottság azt kérte az amerikai minisztériumtól, hogy az EU képviselői részt vehessenek a tárca július 19-20-i nyilvános meghallgatásán.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 
Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 
Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost 

A független országgyűlési képviselőnek hétmillió forintba került egy régebbi Orbán-beszéd lejátszása a parlamentben. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo