Árvíz: mekkora ütést kapott a logisztikai szektor?

A kialakult katasztrófahelyzetre elsők között a logisztikai szektornak kellett válaszolnia. Vajon hogyan befolyásolja a sofőrök munkáját, az áruszállítás sikerességét és a partneri kapcsolatokat a Közép-Európát, köztük Magyarországot is sújtó árvíz? Mihályka Dávid, a Trans-Sped szakértője válaszol.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Ne szépítsük, a közúti valamint vasúti szállítmányozás jelentős fennakadásokkal néz szembe. Hogyan érinti ez a Trans-Sped tevékenységét?

Valóban, az árvízi helyzet kritikus, és szinte egyik napról a másikra kellett szembenézzünk ezzel a komoly problémával. Nem meglepő módon a logisztikai szektort ezek az események különösen érzékenyen érintik. Ami a közúti szállítmányozást illeti, szerencsére gyorsan reagáltunk, és több esetben sikerült alternatív útvonalakat találni. Szerencsénkre azok az autópályák és fő közlekedési útvonalak jelentős részei, ahol kamionjaink járnak, nem teljesen érintettek az árvízben. Néhány helyen voltak fennakadások, de ezekre gyorsan találtunk kerülő megoldásokat. Ugyanakkor vannak az árvíz szempontjából kiemelt zónák, ahol nagyon kritikus a helyzet, ilyenek például a Dunamenti települések, illetve a Dunakanyar területe, azonban itt is tudtunk alternatív megoldásokkal élni, tehát a közúti szállítmányozás viszonylag zavartalanul működik.

Mihályka Dávid
Mihályka Dávid

Mi a helyzet a nemzetközi közúti szállítással? Európa nagy része komoly problémákkal küzd.

Közép-Európa nagy részét sújtották eddig az áradások, különösen Németországot, Ausztriát és Csehországot. Az osztrák A2-es autópályát például egy időre lezárták a Grazot és Bécset összekötő szakaszon, ami jelentős terhet rótt a közlekedésre. Erre szintén gyorsan kellett reagálnunk, amelynek része, hogy a fuvarszervezőknek új útvonalakat kell találniuk, és most is folyamatosan egyeztetünk a sofőrökkel, hiszen nemcsak az utak járhatósága, hanem a munkatársaink biztonsága is elsődleges.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo