Árvíz: mekkora ütést kapott a logisztikai szektor?

A kialakult katasztrófahelyzetre elsők között a logisztikai szektornak kellett válaszolnia. Vajon hogyan befolyásolja a sofőrök munkáját, az áruszállítás sikerességét és a partneri kapcsolatokat a Közép-Európát, köztük Magyarországot is sújtó árvíz? Mihályka Dávid, a Trans-Sped szakértője válaszol.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ne szépítsük, a közúti valamint vasúti szállítmányozás jelentős fennakadásokkal néz szembe. Hogyan érinti ez a Trans-Sped tevékenységét?

Valóban, az árvízi helyzet kritikus, és szinte egyik napról a másikra kellett szembenézzünk ezzel a komoly problémával. Nem meglepő módon a logisztikai szektort ezek az események különösen érzékenyen érintik. Ami a közúti szállítmányozást illeti, szerencsére gyorsan reagáltunk, és több esetben sikerült alternatív útvonalakat találni. Szerencsénkre azok az autópályák és fő közlekedési útvonalak jelentős részei, ahol kamionjaink járnak, nem teljesen érintettek az árvízben. Néhány helyen voltak fennakadások, de ezekre gyorsan találtunk kerülő megoldásokat. Ugyanakkor vannak az árvíz szempontjából kiemelt zónák, ahol nagyon kritikus a helyzet, ilyenek például a Dunamenti települések, illetve a Dunakanyar területe, azonban itt is tudtunk alternatív megoldásokkal élni, tehát a közúti szállítmányozás viszonylag zavartalanul működik.

Mihályka Dávid
Mihályka Dávid

Mi a helyzet a nemzetközi közúti szállítással? Európa nagy része komoly problémákkal küzd.

Közép-Európa nagy részét sújtották eddig az áradások, különösen Németországot, Ausztriát és Csehországot. Az osztrák A2-es autópályát például egy időre lezárták a Grazot és Bécset összekötő szakaszon, ami jelentős terhet rótt a közlekedésre. Erre szintén gyorsan kellett reagálnunk, amelynek része, hogy a fuvarszervezőknek új útvonalakat kell találniuk, és most is folyamatosan egyeztetünk a sofőrökkel, hiszen nemcsak az utak járhatósága, hanem a munkatársaink biztonsága is elsődleges.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo