Amikor a legjobb márkák versenyeznek

Újabb szakaszához érkezett a Business Superbrands és a Superbrands programok kiválasztási folyamata: a bizottságok megválasztották 2008 üzleti és fogyasztói szupermárkáit.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Business Superbrands Bizottság és a Superbrands Bizottság kiválasztotta 2008 legjobb márkáit. A kiválasztott márkákat a következő hetek folyamán értesítik, a nagyközönség - a nemzetközi előírásoknak megfelelően - az év végi Year of the Brands Gálát követően, a Superbrands honlapján tekintheti meg a legkiválóbbak listáját, köztük a program számos új, belépő márkáját is.

Az idén negyedik alkalommal útjára induló program Magyarországon először a fogyasztói mellett az üzleti márkákat is értékeli. A társadalmi felelősségvállalás területén kiváló márkákat pedig a globálisan is most először megjelenő GoodCSR2008 Program mutatja be. A Superbrands Program eredetileg Nagy-Britanniából indult, ma már világszerte 82 országban működik, mindenhol azonos módon szabályozott keretek között.

A márkatudatos fogyasztás elősegítése

A Superbrands program legfőbb célja, hogy a széles közönséget megismertesse a legkiválóbb márkákkal, illetve elősegítse a márkatudatos fogyasztói döntéseket - ezért a Superbrands 2008 Program keretén belül nagyszabású kampányt indít Magyarország vezető márkáinak bemutatására.

A csúcsmárkák a program révén lehetőséget kapnak arra, hogy a márkák erejének népszerűsítésében, a márkatudatos fogyasztói döntések megalapozásában és elősegítésében részt vegyenek. Ebben eszközül szolgálhat a Superbrands logó használata éppen úgy, mint a márka Superbrands kiadványban való megjelenítése, illetve a GfK Hungária által végzett márkatudatossági vizsgálatban való részvétel, mely felmérés eredményei idén második alkalommal lesznek hozzáférhetők.

Még nincs döntés

Arról, hogy mely márkák használhatják a "Superbrands 2008" címet, a 14 főből álló Superbrands Bizottság tagjai döntöttek. A grémium tagjai független és önkéntes szakemberek, a marketing szakma, a média és a tudományos élet vezető képviselői. Legfőbb feladatuk annak biztosítása, hogy csak az arra érdemes márkák kaphassák meg a Superbrands státuszt.

A magyarországi szupermárkák kiválasztásának alapja a Magyar Szabadalmi Hivatal PIPACS adatbázisa, amelyben csaknem 95 ezer nemzeti védbejegyzés található. A Superbrands Bizottság ennek az adatbázisnak a szűkített változatából választja ki a 2008-as év magyar Superbrandjeit. (A szektorok szerint összesített márkapotenciál indexek alapján a húskészítmények, az egészségmegőrző termékek és a közösségi portálok ismertek.)

Most először CSR is

A Business Superbrands program a B2B márkák legkiválóbbjait mutatja be, azaz olyan magyarországi márkákat, amelyek elsősorban nem a nagyközönséget, a fogyasztókat célozzák meg, hanem vállalkozásokat, szervezeteket szolgálnak. Noha a márkák kiválasztásának folyamata országonként mutat kisebb eltéréseket, minden Business Superbrands program célja megtalálni a vezető B2B márkákat, és azokra irányítani a figyelmet, amelyek a legkiemelkedőbb teljesítményt nyújtják az üzleti szférán belül. Hasonlóan a Superbrands Programhoz, a Business Superbrands címek odaítéléséről is egy 15 szakértőből álló bizottság dönt, amelynek tagjai az üzleti szegmenst jól ismerő, neves és elismert szakemberek.

Az adatszolgáltató partner a Dun & Bradstreet volt, amely a mintegy 500 ezer bejegyzett magyar vállalkozás közül készítette el a 3000 céget tartalmazó előszűrést, ebből a listából választotta ki a Bizottság az első magyar Business Superbrand-eket.

A társadalmi felelősségvállalás területén kiváló márkákat a globálisan is most először megjelenő GoodCSR2008 Program mutatja be. A programban nemzetközi módszertan alapján kiválasztott márkák vehetnek részt.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo