Állítások és választ váró kérdések az ügyfélkezelésről

Az alábbi néhány állítás és az állításokhoz tartozó kérdés – amelyek között provokatív céllal megfogalmazottak is találhatók - egyik része igaz, másik része jól hangzik, de nem feltétlenül fedi a valóságot, viszont sokak véleményét tükrözheti arról, milyen is az ideális kapcsolat a növekvő piaci versenyben a szolgáltató és az ügyfél között.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Ma már a távközlési piac legtöbb résztvevője dolgozik valamilyen ügyfélérték modell kialakításán azért, hogy ügyfélkezelését még hatékonyabbá és a vállalati érdekeket jobban kiszolgálóvá tegye – hangzott el 2002. szeptemberében a 6. Távközlési és Informatikai Marketing Fórum ügyfélérték ügyfélmenedzselés címmel meghirdetett kerekasztal-beszélgetésén. Lukács Lajos a távközlési szektoron túlmutató, általánosítható bevezető gondolatait így folytatta: - Ennek megfelelően, az ügyfélérték-téma rendkívül aktuális. Ugyanakkor az egyes megoldások – illetve jelen pillanatban még inkább csak azok tervei – távolról sem azonosak, és több probléma is felmerül az ügyfélérték számításában, vállalati felhasználásában, az ügyfélkiszolgálási folyamatokba való illesztésében.

1. Állítás: A növekvő piaci verseny rákényszeríti a cégeket arra, hogy egyre jobban megértsék ügyfeleiket, akikből profitjuk származik. Az ügyfelek igényeinek és viselkedésének jobb megértésével a cégek megadják maguknak az esélyt, hogy ügyfeleiket jobban szolgálják ki és növeljék profitjukat.
Kérdés: Valóban ma már minden cég számára szükségszerű az, hogy maga alakítson ki ügyfélérték modelleket és elemezze ügyfeleinek viselkedését és igényeit? Miért ne lehetne elég a konkurenciát másolni? Ezáltal sok munkát és költséget lehetne megtakarítani.

2. Állítás: Tisztul a kép - az arctalan, szürke ügyféltömegből az elemzések révén láthatóvá válnak különböző ügyfélszegmensek, aki nagyon tisztán akar és tud látni, akár egyedi ügyfél viselkedési szokásokat is megfigyelhet. Az életciklus alapú ügyfélérték modellel valószínűségi becslést lehet adni minden egyes ügyfél esetén a jövőben az ügyfélen elért profitra.
Kérdés: Olyan sokféleképpen lehet szegmentálni az ügyfeleket. Ki tudja, melyik a jó szegmentáció és különben is, mit kezdünk a különböző ügyfélszegmensekkel? Az ügyfélérték modell esetén még tovább bonyolódik a helyzet. Ki tudja megmondani pontosan a jövőben adott terméken elért fedezetet és az ügyfél vásárlását, ami alapján profitabilitást tudnánk számolni?

3. Állítás: Semmi értelme ügyfélértéket számolni, ha nem tudjuk differenciáltan kezelni az ügyfeleinket!
Kérdés: Mit kell tennünk a differenciált ügyfélkezelés érdekében és egyáltalán, milyen mértékig érdemes az ügyfeleinket differenciáltan kezelnünk?

4. Állítás: Az ügyfélérték számításnak figyelembe kellene vennie az ügyfeleken elérhető jövőbeli profitot is. Ez az, ami látványosan kudarcot vallott a nyugat-európai UMTS licenszek aukciós értékesítésekor: ma már világos, hogy ezek a befektetések nem fognak megtérülni.
Kérdés: Ezek után érdemes egyáltalán foglalkoznunk avval, hogy megpróbáljuk megbecsülni az adott ügyfélen elérhető jövőbeli profitot?

5. Állítás: Az ügyfelek végül is ugyanazok – mindegy, hogy telefonálnak, bankolnak vagy vásárolnak. Elegendő lenne egyszer rendesen meghatározni az egyes szociodemográfiai szegmensek ügyfélértékét és azután minden cég minden ágazatban evvel számolhatna.
Kérdés: Milyen szoros összefüggés van a különböző ágazatokban számított adott ügyfélre vonatkozó ügyfélértékek között?


6. Állítás: A szűk keresztmetszet úgyis az ügyfélkezelés. Hiába lesz pontos ügyfélértékünk, ha az ügyfélkezelési folyamataink nagy nehézségek árán is például csak háromféle ügyfélkategóriát képesek kezelni. Ha ennél finomabb ügyfél képünk van, az csak megzavarja az ügyfélszolgálati munkatársainkat.
Kérdés: Mennyire és meddig van értelme az ügyfélérték számítással megelőzni azt a szintet, amelyet az ügyfélkezelési folyamataink le tudnak fedni?

7. Állítás: Az ügyfélérték modellnek, mint marketing eszköznek semmi köze nincs a vállalati stratégiához és kontrollinghoz.
Kérdés: Valóban?
(l. r.)

Véleményvezér

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.
Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban

Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban 

Megjelent a World Justice Project 2024-es jogállamiság rangsora.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo