Alig akad olyan cég, ahol nincs semmilyen cafeteria

A Prohuman HR-szolgáltató idén is elkészítette Országos Cafeteria Felmérését, amely átfogó képet ad a béren kívüli juttatások 2024-es trendjeiről. A kutatásból kiderül, hogy a cafeteria átlagos éves bruttó keretösszege 454 429 forintra nőtt dolgozóként, de ebben cégméret, árbevétel és működési terület alapján is elég nagy szórás mutatkozik. A leggyakoribb cafeteria-elem továbbra is a SZÉP-kártya, és az is látszik, hogy ahol részben vagy teljesen kiszervezik a folyamatokat külső szolgáltatónak, ott átlagosan kettővel több, azaz legalább 7-féle juttatás érhető el a munkavállalóknak. 

Grafikon forrása: Prohuman
Grafikon forrása: Prohuman

Fix csomagok: fókuszban céges eszközök és élmények

A kitöltő vállalatok 87 százaléka részesíti fix juttatásokban a dolgozóit. Az ilyen csomagokban ugyancsak a SZÉP-kártya viszi a prímet (64 százalék), ezt követi a mobiltelefon- a cégesautó-használat, ami a cégek harmadára jellemző. A negyedik helyen a laptophasználat áll (27 százalék), kedvelt még az egészségbiztosítás és a nyelvi képzés is, ezeket a cégek közel negyede biztosítja. Sok cég támogatja az egészség megőrzését is olyan kezdeményezésekkel, mint a gyümölcsnap (37 százalék), az irodai növények (33 százalék) és sportolás támogatása (27 százalék).

A válaszadók több mint kétharmada biztosít valamilyen élmény alapú fix juttatást is. Ezek közül a csapatépítő programok (67 százalék) és az ingyenes italok (53 százalék) a legnépszerűbbek a munkáltatók körében, ezt a különböző alkalmakra adott ajándék (nőnap, mikulás, karácsony) követi, ami a válaszadók felére jellemző. A vállalatok 12 százaléka működtet kutyabarát irodát, és hasonló arányban biztosítanak extra szabadságot a munkavállalóknak.

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo