A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) honlapján közzétett tájékoztató ismerteti: az adóhatóság nem küld papíralapú folyószámla-kivonatot és pótlékértesítőt azoknak a cégeknek, illetve magánszemélyeknek, akik 2011-ben - törvényi alapon vagy önkéntesen - elektronikus úton nyújtottak be bármilyen bevallást vagy adatszolgáltatást. Ezek az adózók az Ügyfélkapun keresztül, az eBEV-szolgáltatásokon belül elérhető folyószámla-lekérdező felület segítségével folyamatosan megtekinthetik az állami adóhatóságnál vezetett folyószámlájukat, illetve a 2010-re vonatkozó késedelmipótlék-fizetési kötelezettségükről is tájékozódhatnak augusztus 1-jétől.
Az Ügyfélkapu használatával a 2010. évi pótlékfizetési kötelezettséget két módon lehet megtekinteni: a folyószámla lekérdezése során, a 2011. november 15-i végdátum megadásával (akinek pótlékot kell fizetnie, a megállapított összeget a folyószámla késedelmi pótlék adónemén 2011. november 15-i dátummal láthatja), valamint a "Pótléklevezetés/Lekérdezés" menüpont megnyitásával.
Akire nem róttak ki késedelmi pótlékot, erről szöveges üzenetben tájékoztatják. Akinek fizetési kötelezettsége van, annak a pótléklevezetése jelenik meg a képernyőn, a "Megfizetendő pótlék" mezőben szereplő összeg előírása pedig a folyószámla megfelelő késedelmi pótlék adónemén 2011. november 15-i dátummal látható.
A pótlékkal, annak levezetésével kapcsolatos észrevételeket többféle módon jelezni lehet: személyesen, a folyószámlát vezető illetékes adóigazgatóság ügyfélszolgálatán; telefonos egyedi ügyintézéssel, az Ügyintéző Contact Center (ÜCC) 40/20-21-22-es telefonszámának hívásával (ennek használatához ügyfélazonosító számmal kell rendelkezni, amit a 11UK30 számú nyomtatvány benyújtásával lehet kérni, azonosító számmal nem rendelkező személyeknek az adóhatóság nem adhat tájékoztatást a folyószámla adatairól); írásban (ehhez a "Folyószámla-kivonatra észrevétel" elnevezésű nyomtatvány használatát javasolja a NAV).