A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium honlapjáról (www.gkm.hu) is elérhető lesz a Toll Collect német konzorcium honlapjára (www.toll-collect.de) hamarosan felkerülő rendszerről szóló tájékoztatás magyar nyelvű változata. A berlini közlekedési, építés- és lakásügyi minisztérium ezt a konzorciumot bízta meg az autópályák elektronikus díjfizetési rendszere kiépítésével és üzemeltetésével. Réthy Imre, a magyar gazdasági tárca államtitkára, látogatást téve a német társaságnál, megállapodott vendéglátóival arról, hogy az új rendszerről szóló információk magyar nyelven is hozzáférhetőek legyenek, illetve a regisztrációhoz szükséges űrlapot magyar nyelven is ki lehessen tölteni. A német fél ígéretet tett arra, hogy ezeket a kérdéseket megvizsgálja.
A GKM államtitkára német partnerével, Ralf Nagel államtitkárral tárgyalt az Európai Unió infrastruktúrahasználati díjakra vonatkozó szabályozástervezetről, az osztrák ÖKO-pont rendszerről, az elektronikus útdíjszedésről és a tehergépjárművek hétvégi közlekedésének korlátozásáról. Hangsúlyosan került szóba a Németországban 2003. augusztus 31-én bevezetésre kerülő, 12 tonna megengedett össztömeg feletti tehergépjárművekre vonatkozó autópályadíj, amelyet a megtett távolsággal arányosan elektronikus rendszeren keresztül kell leróni mind a német, mind pedig a külföldi – így a magyar - fuvarozóknak. Ralf Nagel tájékoztatása szerint a német autópályákat gyakran használók számára a legpraktikusabb a fedélzeti egységek beszereltetése, amely automatikusan, műholdas helymeghatározás és GSM mobil-technológia segítségével számítja és rója ki az autópályadíjat. A berendezés használatáért 300 euró egyszeri díjat kell fizetni, ami később a használat során a fizetendő autópályadíjba beszámításra kerül. A hozzávetőleg négy óráig tartó beszerelés költségeit a fuvarozóknak kell viselniük. Ezen kívül az autópályadíj az Interneten és a 3500 kihelyezett autópályadíj-terminálnál is befizethető. Eddig arról született döntés, hogy a Németországgal határos országokban jelölnek ki hivatalos beszerelő műhelyeket a fedélzeti berendezések beépítésére. Réthy Imre felhívta a figyelmet arra, hogy a Németországba, illetve Németországon keresztül közlekedő nagyszámú magyar fuvarozóra tekintettel célszerű lenne, hogy Magyarországon is lehetővé tegyék a berendezések beszerelését.
A teherfuvarozókra elektronikus útdíjfizetés vár Németországban
Szeptembertől vezetik be Németországban az autópályákon a 12 tonna megengedett össztömeg feletti tehergépjárművekre vonatkozó autópályadíjat. Távolságarányosan, elektronikus rendszeren keresztül kell majd leróni az ellenértéket – a magyar fuvarozókat segítendő, a két ország gazdasági minisztériuma technikai, elszámolási és kommunikációs segítséget ajánl a közlekedőknek.
Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?
Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia
2025. november 4., Budapest
Véleményvezér
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett
Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője
Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Trump akkorát odavert Putyinnak, amit még Biden sem tett meg, feloldotta Ukrajna rakétahasználatának korlátozását
Eszkalálódik az ukrajnai háború.
Burgonya kilója 30 forintért
A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.
Hatalmas szerencsétlenséghez vezetett Ukrajna hintapolitikája, amikor egyszerre akart megfelelni Oroszországnak és a Nyugatnak
Nem olcsó az orosz olaj, politikai ára van.