A teherfuvarozókra elektronikus útdíjfizetés vár Németországban

Szeptembertől vezetik be Németországban az autópályákon a 12 tonna megengedett össztömeg feletti tehergépjárművekre vonatkozó autópályadíjat. Távolságarányosan, elektronikus rendszeren keresztül kell majd leróni az ellenértéket – a magyar fuvarozókat segítendő, a két ország gazdasági minisztériuma technikai, elszámolási és kommunikációs segítséget ajánl a közlekedőknek.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium honlapjáról (www.gkm.hu) is elérhető lesz a Toll Collect német konzorcium honlapjára (www.toll-collect.de) hamarosan felkerülő rendszerről szóló tájékoztatás magyar nyelvű változata. A berlini közlekedési, építés- és lakásügyi minisztérium ezt a konzorciumot bízta meg az autópályák elektronikus díjfizetési rendszere kiépítésével és üzemeltetésével. Réthy Imre, a magyar gazdasági tárca államtitkára, látogatást téve a német társaságnál, megállapodott vendéglátóival arról, hogy az új rendszerről szóló információk magyar nyelven is hozzáférhetőek legyenek, illetve a regisztrációhoz szükséges űrlapot magyar nyelven is ki lehessen tölteni. A német fél ígéretet tett arra, hogy ezeket a kérdéseket megvizsgálja.

A GKM államtitkára német partnerével, Ralf Nagel államtitkárral tárgyalt az Európai Unió infrastruktúrahasználati díjakra vonatkozó szabályozástervezetről, az osztrák ÖKO-pont rendszerről, az elektronikus útdíjszedésről és a tehergépjárművek hétvégi közlekedésének korlátozásáról. Hangsúlyosan került szóba a Németországban 2003. augusztus 31-én bevezetésre kerülő, 12 tonna megengedett össztömeg feletti tehergépjárművekre vonatkozó autópályadíj, amelyet a megtett távolsággal arányosan elektronikus rendszeren keresztül kell leróni mind a német, mind pedig a külföldi – így a magyar - fuvarozóknak. Ralf Nagel tájékoztatása szerint a német autópályákat gyakran használók számára a legpraktikusabb a fedélzeti egységek beszereltetése, amely automatikusan, műholdas helymeghatározás és GSM mobil-technológia segítségével számítja és rója ki az autópályadíjat. A berendezés használatáért 300 euró egyszeri díjat kell fizetni, ami később a használat során a fizetendő autópályadíjba beszámításra kerül. A hozzávetőleg négy óráig tartó beszerelés költségeit a fuvarozóknak kell viselniük. Ezen kívül az autópályadíj az Interneten és a 3500 kihelyezett autópályadíj-terminálnál is befizethető. Eddig arról született döntés, hogy a Németországgal határos országokban jelölnek ki hivatalos beszerelő műhelyeket a fedélzeti berendezések beépítésére. Réthy Imre felhívta a figyelmet arra, hogy a Németországba, illetve Németországon keresztül közlekedő nagyszámú magyar fuvarozóra tekintettel célszerű lenne, hogy Magyarországon is lehetővé tegyék a berendezések beszerelését.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo