A teherfuvarozókra elektronikus útdíjfizetés vár Németországban

Szeptembertől vezetik be Németországban az autópályákon a 12 tonna megengedett össztömeg feletti tehergépjárművekre vonatkozó autópályadíjat. Távolságarányosan, elektronikus rendszeren keresztül kell majd leróni az ellenértéket – a magyar fuvarozókat segítendő, a két ország gazdasági minisztériuma technikai, elszámolási és kommunikációs segítséget ajánl a közlekedőknek.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium honlapjáról (www.gkm.hu) is elérhető lesz a Toll Collect német konzorcium honlapjára (www.toll-collect.de) hamarosan felkerülő rendszerről szóló tájékoztatás magyar nyelvű változata. A berlini közlekedési, építés- és lakásügyi minisztérium ezt a konzorciumot bízta meg az autópályák elektronikus díjfizetési rendszere kiépítésével és üzemeltetésével. Réthy Imre, a magyar gazdasági tárca államtitkára, látogatást téve a német társaságnál, megállapodott vendéglátóival arról, hogy az új rendszerről szóló információk magyar nyelven is hozzáférhetőek legyenek, illetve a regisztrációhoz szükséges űrlapot magyar nyelven is ki lehessen tölteni. A német fél ígéretet tett arra, hogy ezeket a kérdéseket megvizsgálja.

A GKM államtitkára német partnerével, Ralf Nagel államtitkárral tárgyalt az Európai Unió infrastruktúrahasználati díjakra vonatkozó szabályozástervezetről, az osztrák ÖKO-pont rendszerről, az elektronikus útdíjszedésről és a tehergépjárművek hétvégi közlekedésének korlátozásáról. Hangsúlyosan került szóba a Németországban 2003. augusztus 31-én bevezetésre kerülő, 12 tonna megengedett össztömeg feletti tehergépjárművekre vonatkozó autópályadíj, amelyet a megtett távolsággal arányosan elektronikus rendszeren keresztül kell leróni mind a német, mind pedig a külföldi – így a magyar - fuvarozóknak. Ralf Nagel tájékoztatása szerint a német autópályákat gyakran használók számára a legpraktikusabb a fedélzeti egységek beszereltetése, amely automatikusan, műholdas helymeghatározás és GSM mobil-technológia segítségével számítja és rója ki az autópályadíjat. A berendezés használatáért 300 euró egyszeri díjat kell fizetni, ami később a használat során a fizetendő autópályadíjba beszámításra kerül. A hozzávetőleg négy óráig tartó beszerelés költségeit a fuvarozóknak kell viselniük. Ezen kívül az autópályadíj az Interneten és a 3500 kihelyezett autópályadíj-terminálnál is befizethető. Eddig arról született döntés, hogy a Németországgal határos országokban jelölnek ki hivatalos beszerelő műhelyeket a fedélzeti berendezések beépítésére. Réthy Imre felhívta a figyelmet arra, hogy a Németországba, illetve Németországon keresztül közlekedő nagyszámú magyar fuvarozóra tekintettel célszerű lenne, hogy Magyarországon is lehetővé tegyék a berendezések beszerelését.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo