A felmérés során megkérdezett vállalatok 36%-a nyilatkozta azt, hogy a jelzáloghitel-válság hatással volt üzleti működésükre. Ez a krízis 2007 nyarán Amerikából indult el, ezért földrajzi felosztás szerint leginkább az USA-ban érezhetőek a hatásai, a vállalatok 68%-a érintett. Mexikó magas érintettségi aránya (60%) annak köszönhető, hogy az USA legfontosabb kereskedelmi partnere.
Olaszországban (58%), az Egyesült Királyságban (46%), Spanyolországban (44%), és Ausztráliában/Új-Zélandon (43%) szintén nagyfokú a válság hatása. Ez azzal magyarázható, hogy ezekben az országokban a GDP növekedése jelentősen függ az építőipartól vagy a pénzügyi szolgáltató szektortól. További ok lehet, hogy ezek az országok nagy arányban az USA-val kereskednek.
A nagyoknak rosszabb
A tanulmány megállapította, hogy a nagyobb vállalatok sokkal inkább érintettek a válságban, mint a kis- és középvállalkozások. (Az országoknál fordított a helyzet: Magyarország például sokkal törékenyebb...) Ennek az lehet az egyik oka, hogy a nagyobb vállalatok szélesebb ügyfélportfolióval és globálisan több irodával rendelkeznek; a másik ok pedig, hogy ezek a cégek gyakrabban használják az értékpapírosítását eszközként, hogy javítsák a cash-flow-jukat.
Pesszimisták
A tanulmány külön kitér arra a kérdésre, hogy a vállalatok milyen várakozásokkal vágnak bele a következő 12 hónapba. Az építőiparban, a gyártó és termelő szektorban, valamint az élelmiszeriparban dolgozó cégek félnek leginkább a jövő évtől, és az energiaszektorban jósolják a legnagyobb megszorításokat. A kockázatok közül a válaszadók 71%-a leginkább a fizetési késedelem növekedésétől tart. A cégek 67%-a látja úgy, hogy a válság az értékesítés visszaesését fogja eredményezni, míg 65%-uk szerint a költségek erőteljes növekedése fogja a legnagyobb gondot jelenteni. Az üzleti világ készül a jövőbeli csapásokra: a vizsgált országokban sokkal több vállalat gondolja úgy, hogy valamilyen módon hatással lesz rájuk a hitelválság, mint amennyien már megtapasztalták a krízis hatásait. Még Svédországban is, ahol a legkevésbé volt érezhető a hitelválság, a vállalatok egyre növekvő számban számítanak negatív következményekre.