A fiatalok fele fesztiválozik

A 15-25 éves magyar fiatalok nyári rendezvény és fesztivál látogatási szokásairól készítettek felmérést. Semmi meglepő: szeretnek bulizni a fiatalok, kiknek 57 százaléka vett már részt közösségi nyári rendezvényeken, fesztiválon, karneválon. 22 százalékuk pedig rendszeres fesztiválozó. Az érdeklődők legnagyobb hányada a buli és a fellépők miatt látogat a nyári rendezvényre.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nyári rendezvényeket látogató fiatalok 28 százaléka többek között azért látogat el az eseményre, mert érdeklik annak kulturális programjai - derül ki az NRC Piackutató, fiatalokat megkereső, legújabb felméréséből. A kutatás a nyári fesztiválok és rendezvények kedveltségén túl rávilágít a fesztivállátogatás motivációira és az eseményeket nem látogatók ellenérveire is.

A 2008 júliusában készített felmérés szerint a 15-25 évesek 57 százaléka vett már részt közösségi nyári rendezvényeken, fesztiválon, karneválon. A fiatalok 22 százaléka rendszeres fesztiválozó. A fesztivál iránt érdeklődők legnagyobb hányada a buli (84 százalék) és a fellépők miatt (54 százalék) látogat a nyári rendezvényre. Az érvek között az ismerkedést követően negyedik helyen (28 százalék) a kulturális programok iránti érdeklődés szerepel.

Talán a fenti tényezők közötti egyensúlyt sikerült megtalálnia a Sziget Fesztivál szervezőinek. Az egy hetes programsorozat ugyanis a leglátogatottabb a fiatalok körében. A 15-25 évesek 43 százaléka tervezi, hogy részt vesz a rendezvényen. Másodikként a Balaton Sound mellett teszik le a voksot a megkérdezettek. (Ez utóbbi idén száznegyvenmillió forint hasznot hozott.)

A Budapest Parádé Bónuszt a Debreceni Virágkarnevál követi, ahova a fiatalok 32 százaléka tervez ellátogatni idén nyáron. A rendezvények ismertségét vizsgálva szintén a Sziget Fesztivál vezet. 89 százalékkal a Budapest Parádé Bónusz a második, a VOLT Fesztivál (86 százalék) pedig a harmadik a rangsorban.

Hogy mivel érvelnek az "otthonülők"? A fő tényezők között szerepel a rendezvények ára, amit a fiatalabb korosztály sokszor nem tud megfizetni, a tömegiszony és a bulizós társaság hiánya. A higiéniai feltételek és a biztonság szintén nem elhanyagolható tényezők. Annak sem kell csüggednie, akit kevésbé vonzanak a hangos, zenés, sátorozós bulik.

A fesztiválokon túl is van élet. Megannyi alkotó tábor, üdülési és kikapcsolódási lehetőség várja az érdeklődőket szerte az országban. Minden szórakozni vágyó megtalálhatja a számára legmegfelelőbb időtöltést saját szervezésű vagy közösségi programok keretében. Élvezzük ki, ami még hátra van a meleg strandidőből és nyári szünetből.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo