A fiatal nők kedvence a fagylalt és a jégkrém

A fagylaltot többen kedvelik, és valamivel gyakrabban is fogyasztják, mint a jégkrémet. Különösen a tízen- és huszonévesek, illetve a magasabb jövedelmű családok tagjai fogyasztják szívesen a hideg csemegéket. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet „Étkezési szokások 1989-2003” című tanulmánya, a 15 éven felüli felnőtt lakosságot reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezése alapján.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fagylaltot a megkérdezettek 59, a jégkrémet pedig 55 százaléka sorolja a különösen szívesen fogyasztott élelmiszerek közé.

A fogyasztás gyakorisága fagylaltból hetenként átlagosan 0,6 alkalom, jégkrémből pedig 0,5 – azaz kéthetenként egyszer kerül rá sor. Több nő, mint férfi szereti is, gyakrabban fogyasztja is mind a két finomságot.

Életkor szerint a fiatalabb korosztályokban többen, az idősebbekben kevesebben kedvelik a jeges édességeket. A fagylaltot a 40 évesnél fiatalabbak háromnegyed része kedveli. Ez az arány a jégkrémnél csak a 30 évesnél fiatalabbakra érvényes.

A jövedelem is jelentős szerepet játszik, hiszen a havi nettó 80 000 forint alatti jövedelemmel rendelkező háztartásban élők fele, a 150 000 forintnál nagyobb jövedelmű háztartásban élőknek viszont kétharmada fagylalt-kedvelő. Hasonló trend érvényesül a jégkrémnél is.

Iskolai végzettség szempontjából nincsenek lényeges különbségek. Említést érdemel azonban, hogy a felsőfokú végzettségűek között kevesebben kedvelik a hideg édességeket, mint az alacsonyabb végzettségűeknél.

Regionálisan három részre szakad az ország. A Dunától keletre legnépszerűbb a jégkrém és a fagylalt, azután a Dunántúl következik, majd a főváros. A fogyasztás gyakoriságánál viszont egységesebb a kép, habár Budapest mutatói a legmagasabbak. Feltehetően a készítmények könnyű elérhetőségének következtében.

Településnagyság szerint a kisebb városok és falvak lakói inkább szeretik a nyári csemegéket, mint az 50 000 lakosúnál nagyobb városban élők.

Az egészséges táplálkozásra törekvők között viszonylag kevesen kedvelik a fagylaltot/jégkrémet, de ez a visszafogottság a fogyasztás gyakoriságában már nem mutatkozik meg.

Fogyasztói típus szerint mind a jégkrém, mind a fagylalt kifejezetten a „modern” étkezés része. A modern fogyasztói típus négyszer olyan gyakran eszik fagylaltot, és ötször olyan gyakran jégkrémet, mint a hagyományos táplálkozás híve.

A modern fogyasztói típus jellegzetes képviselője 20-29 éves, magas jövedelmű háztartásban, városban él. A nemek megoszlása kiegyenlített.

Az instant és a levesporból készült levesek rajongóinak lehet nevezni, és a gyorsfagyasztott termékekre is vevő. Átlag feletti még a fogyasztása a következőkből: sertéshús, rizs, rágcsálni való, keksz, fagylalt, jégkrém, puding és müzli mint édesség.

Italként a tea, gyümölcslé és szénsavas üdítőital a kedvenc. Pozitívan viszonyul a nemzetközi konyha ízeihez is.

A modernek közt legnagyobb a normálisnál alacsonyabb testsúlyúak aránya, mégis itt található a legtöbb fogyni akaró. Igaz, a legtöbb hízni akaró is. Az ellentétes szándékokat úgy is lehet értelmezni, hogy erős bennük a vágy a megfelelésre különböző ideálok irányában.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo