A fiatal nők kedvence a fagylalt és a jégkrém

A fagylaltot többen kedvelik, és valamivel gyakrabban is fogyasztják, mint a jégkrémet. Különösen a tízen- és huszonévesek, illetve a magasabb jövedelmű családok tagjai fogyasztják szívesen a hideg csemegéket. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet „Étkezési szokások 1989-2003” című tanulmánya, a 15 éven felüli felnőtt lakosságot reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezése alapján.

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fagylaltot a megkérdezettek 59, a jégkrémet pedig 55 százaléka sorolja a különösen szívesen fogyasztott élelmiszerek közé.

A fogyasztás gyakorisága fagylaltból hetenként átlagosan 0,6 alkalom, jégkrémből pedig 0,5 – azaz kéthetenként egyszer kerül rá sor. Több nő, mint férfi szereti is, gyakrabban fogyasztja is mind a két finomságot.

Életkor szerint a fiatalabb korosztályokban többen, az idősebbekben kevesebben kedvelik a jeges édességeket. A fagylaltot a 40 évesnél fiatalabbak háromnegyed része kedveli. Ez az arány a jégkrémnél csak a 30 évesnél fiatalabbakra érvényes.

A jövedelem is jelentős szerepet játszik, hiszen a havi nettó 80 000 forint alatti jövedelemmel rendelkező háztartásban élők fele, a 150 000 forintnál nagyobb jövedelmű háztartásban élőknek viszont kétharmada fagylalt-kedvelő. Hasonló trend érvényesül a jégkrémnél is.

Iskolai végzettség szempontjából nincsenek lényeges különbségek. Említést érdemel azonban, hogy a felsőfokú végzettségűek között kevesebben kedvelik a hideg édességeket, mint az alacsonyabb végzettségűeknél.

Regionálisan három részre szakad az ország. A Dunától keletre legnépszerűbb a jégkrém és a fagylalt, azután a Dunántúl következik, majd a főváros. A fogyasztás gyakoriságánál viszont egységesebb a kép, habár Budapest mutatói a legmagasabbak. Feltehetően a készítmények könnyű elérhetőségének következtében.

Településnagyság szerint a kisebb városok és falvak lakói inkább szeretik a nyári csemegéket, mint az 50 000 lakosúnál nagyobb városban élők.

Az egészséges táplálkozásra törekvők között viszonylag kevesen kedvelik a fagylaltot/jégkrémet, de ez a visszafogottság a fogyasztás gyakoriságában már nem mutatkozik meg.

Fogyasztói típus szerint mind a jégkrém, mind a fagylalt kifejezetten a „modern” étkezés része. A modern fogyasztói típus négyszer olyan gyakran eszik fagylaltot, és ötször olyan gyakran jégkrémet, mint a hagyományos táplálkozás híve.

A modern fogyasztói típus jellegzetes képviselője 20-29 éves, magas jövedelmű háztartásban, városban él. A nemek megoszlása kiegyenlített.

Az instant és a levesporból készült levesek rajongóinak lehet nevezni, és a gyorsfagyasztott termékekre is vevő. Átlag feletti még a fogyasztása a következőkből: sertéshús, rizs, rágcsálni való, keksz, fagylalt, jégkrém, puding és müzli mint édesség.

Italként a tea, gyümölcslé és szénsavas üdítőital a kedvenc. Pozitívan viszonyul a nemzetközi konyha ízeihez is.

A modernek közt legnagyobb a normálisnál alacsonyabb testsúlyúak aránya, mégis itt található a legtöbb fogyni akaró. Igaz, a legtöbb hízni akaró is. Az ellentétes szándékokat úgy is lehet értelmezni, hogy erős bennük a vágy a megfelelésre különböző ideálok irányában.

Véleményvezér

Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés?

Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés? 

A repülőrajt elmaradt, helyette választási pénzszórás folyik.
Trump korbácsot ragad Putyin ellen

Trump korbácsot ragad Putyin ellen 

Putyinnak most már keményebben odavágnak.
A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo