A csomagolóanyagok gyártói Nürnbergbe készülnek

Szakkiállításra készülnek Európa csomagolóanyag gyártói. A németországi Nürnbergben találkoznak a recessziót nem érzékelő cégek vevőikkel.

Európában 20 000 vállalat gyárt csomagolóanyagot, amelynek értéke 85 milliárd eurót ért el tavaly. Ebből 42 százalékkal részesedik a papír és hullámpapír, 36 százalék jut a műanyagra, 14 a fémre, 8 pedig az üvegre. A csomagolóanyagok legfontosabb vásárlója az élelmiszeripar, majd a gyógyszer- és kozmetikai ipar következik. A nyugat-európai csomagolási piac évente átlagosan 4 százalékkal növekedett 1996 és 2002 között. Ennek az iparágnak lesz október 8. és 10. az egyik legnagyobb szakvására. A nürnbergi rendezők Budapesten is ismertették a FachPack nevű rendezvényt. Ugyanekkor kerül sor a csomagolásnyomtatás szakvására, a PrintPack-ra és a LogIntern nevű kiállításra, melyen a belső logisztika cégei vesznek részt. A vásár-trió 1000 kiállító céget vonz az idén, és a szervezők több mint 27 000 látogatóra számítanak. A növekvő érdeklődés oka, hogy a kibővült szakvásár lefedi a csomagolóanyag gyártásától a felhasználó vállalaton belüli logisztikáig tartó teljes folyamatot.

A nürnbergi rendezvény tükrözi az európai csomagolási piac változásait. A múltban ugyanis leginkább kisebb, nemzeti gyártó vállalatok uralták a csomagolási piacokat, és a felhasználó üzemek közelében telepedtek le, hogy érvényesíthessék az alacsony szállítási költségek előnyét. A felhasználó vállalatok koncentrációját azonban követték a csomagolóanyag-gyártók is. Olyan konszernekbe tömörülnek, amelyek szerte Európában rendelkeznek gyártó üzemekkel, értékesítésüket pedig Európát átfogó kínálatra alapozzák.

Az áruk csomagolása egyre nagyobb szerepet játszik a fogyasztók befolyásolásában, hangzott el a nürnbergi vásár budapesti bemutatása során. A kényelmi termékek divatja azonban nem azt jelenti, hogy a csomagolások költsége-sebbek lettek volna, hanem éppen ellenkezőleg: az egyszerűen felhasználható termék csomagolása könnyebb, karcsúbb, célszerűbb lett. Az élelmiszer élvezetét meghatározó frissesség, íz és a minőség szavatolása a korábbiaknál jobban múlik a csomagoláson. De a csomagolás feladata az élelmiszerhez kapcsolódó élmény fokozása, a látvány és tapintás által is.

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo