A csomagolóanyagok gyártói Nürnbergbe készülnek

Szakkiállításra készülnek Európa csomagolóanyag gyártói. A németországi Nürnbergben találkoznak a recessziót nem érzékelő cégek vevőikkel.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Európában 20 000 vállalat gyárt csomagolóanyagot, amelynek értéke 85 milliárd eurót ért el tavaly. Ebből 42 százalékkal részesedik a papír és hullámpapír, 36 százalék jut a műanyagra, 14 a fémre, 8 pedig az üvegre. A csomagolóanyagok legfontosabb vásárlója az élelmiszeripar, majd a gyógyszer- és kozmetikai ipar következik. A nyugat-európai csomagolási piac évente átlagosan 4 százalékkal növekedett 1996 és 2002 között. Ennek az iparágnak lesz október 8. és 10. az egyik legnagyobb szakvására. A nürnbergi rendezők Budapesten is ismertették a FachPack nevű rendezvényt. Ugyanekkor kerül sor a csomagolásnyomtatás szakvására, a PrintPack-ra és a LogIntern nevű kiállításra, melyen a belső logisztika cégei vesznek részt. A vásár-trió 1000 kiállító céget vonz az idén, és a szervezők több mint 27 000 látogatóra számítanak. A növekvő érdeklődés oka, hogy a kibővült szakvásár lefedi a csomagolóanyag gyártásától a felhasználó vállalaton belüli logisztikáig tartó teljes folyamatot.

A nürnbergi rendezvény tükrözi az európai csomagolási piac változásait. A múltban ugyanis leginkább kisebb, nemzeti gyártó vállalatok uralták a csomagolási piacokat, és a felhasználó üzemek közelében telepedtek le, hogy érvényesíthessék az alacsony szállítási költségek előnyét. A felhasználó vállalatok koncentrációját azonban követték a csomagolóanyag-gyártók is. Olyan konszernekbe tömörülnek, amelyek szerte Európában rendelkeznek gyártó üzemekkel, értékesítésüket pedig Európát átfogó kínálatra alapozzák.

Az áruk csomagolása egyre nagyobb szerepet játszik a fogyasztók befolyásolásában, hangzott el a nürnbergi vásár budapesti bemutatása során. A kényelmi termékek divatja azonban nem azt jelenti, hogy a csomagolások költsége-sebbek lettek volna, hanem éppen ellenkezőleg: az egyszerűen felhasználható termék csomagolása könnyebb, karcsúbb, célszerűbb lett. Az élelmiszer élvezetét meghatározó frissesség, íz és a minőség szavatolása a korábbiaknál jobban múlik a csomagoláson. De a csomagolás feladata az élelmiszerhez kapcsolódó élmény fokozása, a látvány és tapintás által is.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo