A csomagolóanyagok gyártói Nürnbergbe készülnek

Szakkiállításra készülnek Európa csomagolóanyag gyártói. A németországi Nürnbergben találkoznak a recessziót nem érzékelő cégek vevőikkel.

Európában 20 000 vállalat gyárt csomagolóanyagot, amelynek értéke 85 milliárd eurót ért el tavaly. Ebből 42 százalékkal részesedik a papír és hullámpapír, 36 százalék jut a műanyagra, 14 a fémre, 8 pedig az üvegre. A csomagolóanyagok legfontosabb vásárlója az élelmiszeripar, majd a gyógyszer- és kozmetikai ipar következik. A nyugat-európai csomagolási piac évente átlagosan 4 százalékkal növekedett 1996 és 2002 között. Ennek az iparágnak lesz október 8. és 10. az egyik legnagyobb szakvására. A nürnbergi rendezők Budapesten is ismertették a FachPack nevű rendezvényt. Ugyanekkor kerül sor a csomagolásnyomtatás szakvására, a PrintPack-ra és a LogIntern nevű kiállításra, melyen a belső logisztika cégei vesznek részt. A vásár-trió 1000 kiállító céget vonz az idén, és a szervezők több mint 27 000 látogatóra számítanak. A növekvő érdeklődés oka, hogy a kibővült szakvásár lefedi a csomagolóanyag gyártásától a felhasználó vállalaton belüli logisztikáig tartó teljes folyamatot.

A nürnbergi rendezvény tükrözi az európai csomagolási piac változásait. A múltban ugyanis leginkább kisebb, nemzeti gyártó vállalatok uralták a csomagolási piacokat, és a felhasználó üzemek közelében telepedtek le, hogy érvényesíthessék az alacsony szállítási költségek előnyét. A felhasználó vállalatok koncentrációját azonban követték a csomagolóanyag-gyártók is. Olyan konszernekbe tömörülnek, amelyek szerte Európában rendelkeznek gyártó üzemekkel, értékesítésüket pedig Európát átfogó kínálatra alapozzák.

Az áruk csomagolása egyre nagyobb szerepet játszik a fogyasztók befolyásolásában, hangzott el a nürnbergi vásár budapesti bemutatása során. A kényelmi termékek divatja azonban nem azt jelenti, hogy a csomagolások költsége-sebbek lettek volna, hanem éppen ellenkezőleg: az egyszerűen felhasználható termék csomagolása könnyebb, karcsúbb, célszerűbb lett. Az élelmiszer élvezetét meghatározó frissesség, íz és a minőség szavatolása a korábbiaknál jobban múlik a csomagoláson. De a csomagolás feladata az élelmiszerhez kapcsolódó élmény fokozása, a látvány és tapintás által is.

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo