A csomagolóanyagok gyártói Nürnbergbe készülnek

Szakkiállításra készülnek Európa csomagolóanyag gyártói. A németországi Nürnbergben találkoznak a recessziót nem érzékelő cégek vevőikkel.

Európában 20 000 vállalat gyárt csomagolóanyagot, amelynek értéke 85 milliárd eurót ért el tavaly. Ebből 42 százalékkal részesedik a papír és hullámpapír, 36 százalék jut a műanyagra, 14 a fémre, 8 pedig az üvegre. A csomagolóanyagok legfontosabb vásárlója az élelmiszeripar, majd a gyógyszer- és kozmetikai ipar következik. A nyugat-európai csomagolási piac évente átlagosan 4 százalékkal növekedett 1996 és 2002 között. Ennek az iparágnak lesz október 8. és 10. az egyik legnagyobb szakvására. A nürnbergi rendezők Budapesten is ismertették a FachPack nevű rendezvényt. Ugyanekkor kerül sor a csomagolásnyomtatás szakvására, a PrintPack-ra és a LogIntern nevű kiállításra, melyen a belső logisztika cégei vesznek részt. A vásár-trió 1000 kiállító céget vonz az idén, és a szervezők több mint 27 000 látogatóra számítanak. A növekvő érdeklődés oka, hogy a kibővült szakvásár lefedi a csomagolóanyag gyártásától a felhasználó vállalaton belüli logisztikáig tartó teljes folyamatot.

A nürnbergi rendezvény tükrözi az európai csomagolási piac változásait. A múltban ugyanis leginkább kisebb, nemzeti gyártó vállalatok uralták a csomagolási piacokat, és a felhasználó üzemek közelében telepedtek le, hogy érvényesíthessék az alacsony szállítási költségek előnyét. A felhasználó vállalatok koncentrációját azonban követték a csomagolóanyag-gyártók is. Olyan konszernekbe tömörülnek, amelyek szerte Európában rendelkeznek gyártó üzemekkel, értékesítésüket pedig Európát átfogó kínálatra alapozzák.

Az áruk csomagolása egyre nagyobb szerepet játszik a fogyasztók befolyásolásában, hangzott el a nürnbergi vásár budapesti bemutatása során. A kényelmi termékek divatja azonban nem azt jelenti, hogy a csomagolások költsége-sebbek lettek volna, hanem éppen ellenkezőleg: az egyszerűen felhasználható termék csomagolása könnyebb, karcsúbb, célszerűbb lett. Az élelmiszer élvezetét meghatározó frissesség, íz és a minőség szavatolása a korábbiaknál jobban múlik a csomagoláson. De a csomagolás feladata az élelmiszerhez kapcsolódó élmény fokozása, a látvány és tapintás által is.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo