A csomagolóanyagok gyártói Nürnbergbe készülnek

Szakkiállításra készülnek Európa csomagolóanyag gyártói. A németországi Nürnbergben találkoznak a recessziót nem érzékelő cégek vevőikkel.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Európában 20 000 vállalat gyárt csomagolóanyagot, amelynek értéke 85 milliárd eurót ért el tavaly. Ebből 42 százalékkal részesedik a papír és hullámpapír, 36 százalék jut a műanyagra, 14 a fémre, 8 pedig az üvegre. A csomagolóanyagok legfontosabb vásárlója az élelmiszeripar, majd a gyógyszer- és kozmetikai ipar következik. A nyugat-európai csomagolási piac évente átlagosan 4 százalékkal növekedett 1996 és 2002 között. Ennek az iparágnak lesz október 8. és 10. az egyik legnagyobb szakvására. A nürnbergi rendezők Budapesten is ismertették a FachPack nevű rendezvényt. Ugyanekkor kerül sor a csomagolásnyomtatás szakvására, a PrintPack-ra és a LogIntern nevű kiállításra, melyen a belső logisztika cégei vesznek részt. A vásár-trió 1000 kiállító céget vonz az idén, és a szervezők több mint 27 000 látogatóra számítanak. A növekvő érdeklődés oka, hogy a kibővült szakvásár lefedi a csomagolóanyag gyártásától a felhasználó vállalaton belüli logisztikáig tartó teljes folyamatot.

A nürnbergi rendezvény tükrözi az európai csomagolási piac változásait. A múltban ugyanis leginkább kisebb, nemzeti gyártó vállalatok uralták a csomagolási piacokat, és a felhasználó üzemek közelében telepedtek le, hogy érvényesíthessék az alacsony szállítási költségek előnyét. A felhasználó vállalatok koncentrációját azonban követték a csomagolóanyag-gyártók is. Olyan konszernekbe tömörülnek, amelyek szerte Európában rendelkeznek gyártó üzemekkel, értékesítésüket pedig Európát átfogó kínálatra alapozzák.

Az áruk csomagolása egyre nagyobb szerepet játszik a fogyasztók befolyásolásában, hangzott el a nürnbergi vásár budapesti bemutatása során. A kényelmi termékek divatja azonban nem azt jelenti, hogy a csomagolások költsége-sebbek lettek volna, hanem éppen ellenkezőleg: az egyszerűen felhasználható termék csomagolása könnyebb, karcsúbb, célszerűbb lett. Az élelmiszer élvezetét meghatározó frissesség, íz és a minőség szavatolása a korábbiaknál jobban múlik a csomagoláson. De a csomagolás feladata az élelmiszerhez kapcsolódó élmény fokozása, a látvány és tapintás által is.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo