A sokat bírált európai gazdaság nagyobb szereplői, például az Aldi, hatalmas amerikai márkákat vettek

A népszerű márkák megfoghatatlan hatással vannak a kultúrára. Mint a múlt és a jelen korszakainak szimbólumai, identitásokhoz, életmódokhoz és társadalmi trendekhez kapcsolódnak.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Tiffany and Co. 183 éves amerikai története 2019-ben ért véget, miután az LVMH francia luxusóriás bejelentette, hogy felvásárolja a céget. A tranzakció nem volt zökkenőmentes, de 2021-ben az LVMH enyhén csökkentett áron, végül 16 milliárd dollárért vette meg a legendás amerikai vállalatot. Az azóta eltelt években Tiffany bevétele megduplázódott, az LVMH részvényei 50 százalékot emelkedtek, Bernard Arnault, az LVMH elnök-vezérigazgatója pedig a világ egyik leggazdagabb embere lett.

A 19. századi Amerikából származó másik márka, a Lucky Strike tulajdonosa is megváltozott 1994-ben, amikor a British American Tobacco Company felvásárolta az American Tobacco Company-t.

Az amerikai autógyártás egykori csillaga, a Chrysler 1998-ban egyesült a Daimler-Benzzel. A cég központja elköltözött és egyesült másokkal (Fiat), és jelenleg a Stellantis N.V. csoport alá tartozik, amelynek központja a hollandiai Hoofddorpban található.

A Trader Joe's egy viszonylag fiatal amerikai márka (a korábban említett sztárokhoz képest), 1967-es alapítása után mindössze 12 évig maradt amerikai tulajdonban. Theo Albrecht, az Aldi Nord német áruházlánc tulajdonosa és vezérigazgatója megvásárolta az üzletet 1979-ben.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo