A magyarok többsége már inkább euróban tartaná megtakarításait, vagyis leváltaná a forintot

Magyarországon egyelőre elhanyagolható azok aránya, akik euróban kapják a jövedelmüket, de így is egyre többen érdeklődnek az euróalapú megtakarítások iránt –derült ki az NN Biztosító friss, reprezentatív kutatásából. A forint 2022-ben tapasztalt gyengülése nagyban felerősítette az „euroizációt", már a megkérdezettek 60 százaléka mondta, hogy nyugodtabb lenne, ha inkább euróban tarthatná a megtakarításait, és majdnem ugyanennyien, hogy inkább euróban kapnák a fizetésüket vagy nyugdíjukat. Az euróalapú befektetés így már nem csak a vagyonosabbak körében jellemző, hanem egyre elterjedtebb jelenséggé válik hazánkban.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az NN Biztosító kutatásából kiderült, a legtöbb magyar reagált valamilyen módon a változó gazdasági helyzetre, a forint 2022-ben tapasztalt gyengülésére és az erősödő inflációra. A leggyakoribb válaszreakció a költések visszafogása, de a hosszú távú megtakarítások is szerepelnek a válságkezelési megoldások toplistáján. Egyértelmű trend emellett az „euroizáció" előretörése is.

Az euró menőbb lett a forintnál (Fotó: Depositphotos)
Az euró menőbb lett a forintnál (Fotó: Depositphotos)

Az euroizáció az a jelenség, amikor egy ország lakói spontán módon kezdik használni az eurót a mindennapokban, annak ellenére, hogy nem az a hivatalos fizetőeszköz az adott országban. Magyarországon is egyre több hír lát napvilágot arról, hogy a bútoroktól a műszaki cikkeken át egészen a mindennapi használati tárgyakig euróban tüntetik fel az árakat a forgalmazók, hogy így biztosítsák magukat a forint árfolyamkockázatai ellen. Az euroizáció egyik legmarkánsabb megjelenési formáját pedig ma már a megtakarítások, befektetések jelentik.

A megkérdezettek 60 százaléka mondta az NN Biztosító kutatásában, hogy sokkal vagy valamelyest nyugodtabb lenne, ha euróban tarthatná a megtakarításait. Majdnem ugyanennyien, 58 százalék gondolná stabilabbnak a pénzügyeit, ha euróban kaphatná a fizetését vagy a nyugdíját. Mindehhez hozzátartozik, hogy ma még elhanyagolható azok aránya, akik euróban kapják jövedelmüket. Vagyis még az átváltási költségek mellett is az eurót preferálja a résztvevők többsége.

A mai turbulens környezetben abszolút érthető, hogy a stabilitást és kiszámíthatóságot keresik az ügyfelek, látva a forintárfolyam erőteljes pozitív és negatív kilengéseit. Az NN Biztosítónál saját értékesítésünkben is egyértelműen megjelenik ez a trend: 2022-ben az új szerződések állománydíjának már több mint 40 százalékát tette ki az eurós termékkör. Az év vége felé ráadásul látványosan erősödött az euróalapú értékesítés aránya: 2022 utolsó két hónapjában már az új üzletek több mint felét jelentette – mondta Holló Bence, az NN Biztosító elnök-vezérigazgatója.

Véleményvezér

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában 

Meddig süllyed még a magyarok életszínvonala?
Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo