A magyar vállalatok úgy érzik javult tőkehelyzetük

A cégek bizakodóbbak az előttük álló évvel kapcsolatban, mint amennyire tavaly voltak. Nagyobb arányban érzik, hogy biztos anyagi helyzettel számolhatnak idén: míg 2023-ban a cégek háromnegyede nyilatkozta, hogy hasonló vagy javuló anyagi helyzetre számít az évben, addig idén év elején tízből nyolc vállalat válaszolt így. Kifejezetten romló pénzügyi mutatókkal is kevesebben számolnak: míg tavaly év elején 13 százalékuk várt visszaesést ezen a téren, idén csak minden tizedik vállalat– derül ki a Profession.hu felméréséből.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Idén ismét elkészítette a Profession.hu a vállalatok várakozásaira fókuszáló felmérését, több mint 500 cégének bevonásával. A vállalatok toborzási terveit és várakozásait vizsgálták 2024-re vonatkozóan. A munkáltatók ezúttal pozitívabban vélekedtek az előttük álló időszakról, mint tavaly ilyenkor, többen várnak stabilitást pénzügyi téren.

Tudatosabb toborzás

A cégek 82 százaléka nem számít csökkenésre a munkavállalói létszámának tekintetében: 45 százaléka növekedést vár, 37 százalékuk pedig stagnálást, a létszámcsökkenést mindössze 11 százalékuk tartja valószínűnek – ezek az arányok nem változtak számottevően az egy évvel korábbi várakozásokhoz képest.

A cégek többsége nem tervez létszámleépítést
A cégek többsége nem tervez létszámleépítést
Fotó: Pixabay

„A legnépszerűbb toborzási eszköznek továbbra is az álláshirdetési portálok számítanak. A munkaadók 81 százaléka tervez igénybe venni ilyen szolgáltatást az elkövetkezendő egy évben. A második leggyakrabban előforduló eszköz a személyes ajánlás: a cégek fele fog támaszkodni erre a lehetőségre az év során. A harmadik leggyakrabban használt lehetőség pedig a közösségi média" – mondta el a felmérés kapcsán Dencső Blanka, a Profession.hu piackutatási és üzletfejlesztési szakértője. „Általánosságban elmondható, hogy a vállalatok tudatosabban állnak a toborzáshoz, mint egy éve: egyötödük várhatóan több eszközt fog használni a kiválasztáshoz 2024-ben, illetve nagyobb arányban nyilatkoztak arról is, hogy rendszeresen elemzik a hirdetéseik eredményeit" – tette hozzá a szakértő.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo