A járvány után: megjött a magyarok kedve a pénzszóráshoz?

Az emelkedő fogyasztói árak ellenére is egyértelműen többet költekezünk most, mint korábban.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A blokkk.com közleményében úgy fogalmaz, hogy bár „falja a pénzt a drágulás”, a 2021-es év első félévében 2,4 százalékkal a járvány előtti szint felett volt családok költekezése, a mennyiséget, volument nézve. 2021 második negyedévében 850 milliárddal többet költöttünk, ez az elköltött forintokat tekintve összességében 16 százalékos növekedés, míg az inflációval korrigálva 11 százalékkal költöttünk többet.

A családi költekezés értéke, melyben a boltos vásárlások mellett egy sor más szolgáltatás is benne van (például a vendéglátás, turizmus, autóvásárlás, fodrász, vagy éppen a mozizás) hullámzott a korábbi negyedévekben, amiben benne volt a tartalékolás és a különféle korlátozások visszahúzó hatása is. De végül 2021 első félévében közel ezer milliárd forinttal többet költöttek a családok, mint a járvány előtt 2019-es esztendőben:

költekezés 2019 2020 2021 2021/2019
első negyedév 5.243 5.704 5.657 +414
második negyedév 5.623 5.346 6.197 +574
első félév 10.866 11.050 11.854 +988
KSH, költekezés: háztartások fogyasztási kiadásaérték: milliárd forint, folyó ár
Ez nyilván kedvező volt a fogyasztást kínáló vállalkozásoknak, de a járvány miatti korlátozások veszteségeit ezzel még nem pótolhatták egy csapásra.

Véleményvezér

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.
Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.
Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo