A fizetés mindennél fontosabb a magyar munkavállalóknak

A munkaerőpiacon jelenleg aktív három generáció munkával és munkahellyel kapcsolatos attitűdjeit, tapasztalatait vizsgálta legújabb felmérésében a Profession.hu. A fizetés mértéke, valamint a jó közösség és légkör kortól függetlenül prioritásként jelenik meg a munkavállalóknál, harmadikként azonban az X generáció tagjai a munkahely és lakóhely közötti ingázást szeretnék minimalizálni (70 százalék), az Y-osok rugalmas munkarendre vágynak (50 százalék), a legfiatalabbak pedig a cég értékrendjét mérlegelik munkahelyválasztásnál.

A Profession.hu a munkaerőpiacon aktív korcsoportok, az X (1965-1979), Y (1980-1994) és Z (1995-2004) attitűdjeit vizsgálta a munkahellyel és munkavállalással kapcsolatban egy, a generációk méretére reprezentatív mintán.

Az Z generáció képviselői könnyen elindították karrierjüket

A legidősebb generációba tartozók valamivel több mint fele nyilatkozta, hogy annak idején mindössze egy hónap leforgása alatt megtalálta első munkahelyét, miközben 17 százalékuknak ez legalább egy évébe telt. A náluk eggyel fiatalabb Y generáció esetében már fordított ez az arány: e csoport tagjai között azok vannak többségben (34 százalék), akiknek legalább egy évébe telt pályakezdőként a munkaerőpiacon való elhelyezkedés, 26 százalékuknak pedig ehhez kevesebb, mint egy hónapra volt szüksége.  A legfiatalabbak esetében nagyobb szórást láthatunk e tekintetben: közel harmaduk legalább egy évig kereste első állását, de inkább jellemző rájuk, hogy 1-3 hónap alatt találták rá erre.

A munkával töltött évek alatt a korcsoportok munkahelyeinek számánál megfigyelhető, hogy a Z generációsok körében – korukból kifolyólag – magasabb azok aránya, akik jelenleg még az első vagy a második munkahelyükön vannak, illetve azoké, akik még nem is dolgoztak, azonban a két idősebb munkaerőpiaci csoport között nincs számottevő különbség e téren. A munkatapasztalattal rendelkező válaszadók körében az X és az Y generációsok 12, illetve 13 százaléka dolgozik jelenleg is az első munkahelyén, míg a Z generációsok 22 százaléka. Ennél már jóval nagyobb az eltérés a tíz, vagy annál is több munkahelyet kipróbáltak esetében: X generációnál ez 15 százalék, az Y generációnál 9 százalék, a legfiatalabb munkavállalói csoport esetében pedig mindössze 1 százalék.

Véleményvezér

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo