A fiatalok is megérzik az inflációt

Továbbra is magas, 25 százalékos éves inflációt érzékeltek a 19-29 évesek május elején, ez nem jelent lassulást a februárban mért éves szinthez képest. A fiatalok nagy többsége, 72 százaléka keres olcsóbb, akciós vagy saját márkás élelmiszereket - derül ki a második negyedéves K&H ifjúsági index felmérésből. A kutatás eredményei szerint a fiatalok többsége nem számít arra, hogy az év végére enyhülne az inflációs nyomás.

Inkább pesszimisták

Bár az előrejelzések - egyebek mellett a magyar jegybank prognózisa - szerint az év végére az egy számjegyű tartományba kerülhet az infláció, a fiatalok ezt másként látják. 56 százalékuk szerint az év végére további drágulással kell számolni, idén februárban még 63 százalékuk gondolta így. Tehát picit csökkent az arányuk, de még mindig többségben vannak azok, akik szerint emelkedőn maradnak az árak. A második negyedévben viszont a fiatalok 21 százaléka, míg az elsőben 16 százalékuk mondta azt, hogy lassulhat az infláció. Összességében az látszik tehát, hogy a fiatalok, ha nagyon minimálisan is, de kedvezőbben látják az infláció jövőbeni alakulását.
 

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo