A 30 évesek generációja odavan a műtárgyakért

A BÁV ART legfrissebb műtárgybefektetési indexe alapján az arany ékszerek és a műtárgyak iránti érdeklődés jelentősen növekedett a befektetők körében, miközben az ingatlan- és más hagyományos befektetési formák népszerűsége visszaesett. A kutatásból az is leszűrhető, hogy a Z-generáció különösen nyitott a műtárgyvásárlásra.

Átfogó felmérés keretében vizsgálta a BÁV ART a magyar lakosság műtárgypiacról, műtárgyak hozamáról alkotott képét, illetve megtakarítási szokásait és befektetési hajlandóságát. A műtárgybefektetési index szerint a válaszadók többsége anyagi helyzetének javulásáról számolt be az elmúlt két évben, és egyre többeknek van megtakarítása is. Jelentősen nőtt a befektetési hajlandóság is: a válaszadók több mint fele befektetné a pénzét, ha 1 millió forint extra bevételhez jutna. A BÁV ART műtárgybefektetési indexe szerint az elmúlt négy évben az arany ékszerek és a műtárgyak népszerűsége folyamatosan növekedett. A válaszadók 80 százaléka úgy véli, hogy ezek az értéktárgyak az elkövetkező öt évben legalább az infláció mértékével növelik majd az értéküket, míg több mint 40 százalékuk infláció feletti hozamot remél.

Élénkülő műtárgypiac
Élénkülő műtárgypiac
Fotó: BÁV
A felmérés rámutatott, hogy a műtárgyvásárlás iránti nyitottság különösen a fiatal generációk körében figyelhető meg. A 27 év alatti Z-generációs válaszadók közel fele tervezi, hogy az elkövetkező egy évben műtárgyat vásárol, ami új trendeket indíthat a befektetési piacon. A vásárlók között továbbra is nagy érdeklődés mutatkozik az ékszerek, festmények, órák és egyéb művészeti alkotások iránt, amelyeket értéktartó befektetésként kezelnek.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo