54 ezret költ ruhára egy magyar család

A GfK Hungária ConsumerScope adatai azt mutatják, hogy az idei első félévben a háztartások nagyobb hányada vásárolt ruházati terméket, mint egy évvel korábban. Egy család átlagosan 54.100 forintot költött ruhaneműre és lábbelire az első hat hónapban, ami a ruházati termékek átlagárának mintegy fél százalékpontos mérséklődése mellett is magasabb összeg, mint amit a kutatók a megelőző két év első hat hónapjában regisztráltak.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A GfK Hungária ConsumerScope adatai szerint 2008 első félévében a háztartások mintegy 76 százaléka - a megelőző két év első hat hónapjához képest némiképp kevesebben - vásárolt ruházati terméket. A január és június közötti időszakban a magyar háztartások elsősorban felsőruházati termékeket tettek a bevásárlókosarakba, alsóruházati cikkeket ötből három, lábbelit pedig nagyjából minden második háztartás szerzett be, és hozzávetőlegesen egyötödük vásárolt ez idő alatt valamilyen kiegészítőt.

Egy háztartás átlagosan 54.100 forintot költött ruházati termékekre a 2008. január-júniusi időszakban, tehát 2007 első hat hónapjához képest közel nyolc százalékos volt a növekedés (50.100 forintról).

Az átlagárak az előző év első időszakához képest idén összességében 0,6 százalékponttal csökkentek. A teljes piacon mért átlagár mérséklődéséhez legnagyobb arányban a bébiruházati termékek átlagárának 22 százalékos visszaesése járult hozzá. Viszonylag magas árerózió volt megfigyelhető a sportruházati szegmensben (14 százalék) is; emellett a cipőárak és a felsőruházati termékek átlagos fogyasztói ára csökkent. A kiegészítők átlagára ezzel szemben emelkedett csakúgy, mint 2006 és 2007 első félévének viszonylatában. Az idei első hat hónapban drágábban juthattak hozzá a vásárlók a munkaruházati és alsóruházati termékekhez is.

A megelőző két év első hat hónapjához hasonlóan az alsóruházati szegmens részesedett a legnagyobb - bár 2006. és 2007. január-júniushoz képest csökkenő - arányban a teljes mennyiségi ruházati piacból. A piac több mint harmadát a felsőruházat adta, tizedét pedig a cipők. A bébiruházat a teljes piac 3 százalékát teszi ki, ami a 2007. év január-júniusi időszakban mért részarányukhoz képest mintegy fél százalékponttal magasabb.

Az egyes szegmensek mennyiségi és az értékforgalmi részesedését összevetve egyértelműen látszik, hogy a lakosság arányaiban legtöbbet - összes költésének több mint felét - felsőruházatra adta ki. Az alsóruházat értékforgalomból való részesedése ugyanakkor - 47 százalékos mennyiségi részarányához képest - alacsony, mindössze 14 százalékot képvisel az összes költésből. Hasonlóképpen jelentős eltérés tapasztalható a lábbelik esetében, amely bár a teljes piac mintegy 10 százalékát adja mennyiségben, addig az értékforgalomból mintegy 26 százalékkal részesedik.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo