Mérleget készített a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium arról, hogy mely gyorsforgalmi utak építését valósíthatja meg 2006-ig. A finanszírozási tervnek megfelelően 420 kilométer elkészítése reális programnak számít. Csillag István, a tárca vezetője a 4-es főúton folyó munkálatok csütörtöki megtekintése során részletezte is a kormányzati elképzeléseket. A következő három évben az M0 gyorsforgalmi út további szakaszaival készülnek el, jövőre átadják rendeltetésének az M3-ast Görbeházáig, két évvel később pedig Nyíregyházáig. Ennek a térségnek a fejlődése szempontjából talán a legfontosabb, hogy az észak-magyarországi régió központját, Miskolcot az az M30-as segítségével összekössék az M3-assal, e kivitelezés határideje 2004. Két évvel később fejeződik be az M35-ös Debrecenig tartó szakaszának építése. Egy másik megyeszékhely, Szeged ugyancsak ebben évben kapja meg autópálya kapcsolatát a fővárossal. A kormányzati ciklus utolsó évében készül el az M6-os Budapest és Dunaújváros között, továbbá az M7 Zamárdi-Balatonszentgyörgy és Becsehely-Letenye között.
Az országos közúthálózat fejlesztésének, fenntartásának és üzemeltetésének hosszú és középtávú feladatairól, valamint finanszírozásáról” szóló kormányhatározat a forgalomba helyezendő gyorsforgalmi utakon felül továbbiak megkezdéséről is intézkedik. Eszerint további 425 kilométer hosszon megkezdődik a kivitelezés, 800 kilométer autópálya építését pedig előkészítik.
A gazdasági miniszter által megszemlélt építkezés is a keleti országrész infrastruktúráját hivatott javítani. A 4-es főút 2015-ig történő folyamatos fejlesztése során összesen több mint 160 kilométer elkerülő útszakasz épül meg és 82 kilométert bővítenek négynyomúvá.
420 + 425 + 800 = autópályaprogram
Miskolcot már jövőre el lehet érni autópályán, ez a szakasz is része a kormányzat 2006-ig tervezett 420 kilométernyit kitevő sztrádaépítési programjának. További 1225 kilométer gyorsforgalmi út nyomvonaláról, építéséről ugyancsak határozott a gazdaságpolitika.
Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?
Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia
2025. november 4., Budapest
Véleményvezér

Hatalmas szerencsétlenséghez vezetett Ukrajna hintapolitikája, amikor egyszerre akart megfelelni Oroszországnak és a Nyugatnak
Nem olcsó az orosz olaj, politikai ára van.

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét
A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.

Dagad a magyar kémbotrány, Magyar Péter szerint valóban érkeztek magyar kémek Brüsszelbe
Nemzetközi botrány felé közeledünk?