A Portfolio Építőipar 2024 konferenciáján Lázár János nem sok jó hírrel szolgált: mint mondta, 2024-ben nem lehet azt remélni, hogy nőni fognak az állami megrendelések, 2025-26-ra tervezik ezt beindítani, idén legfeljebb a tervezéssel lehet haladni.
A költségvetési hiány csökkentése elsődleges cél, ehhez „nekem a beruházások lassításával, átütemezésével vagy elhalasztásával kell foglalkoznom” – mondta.
Most azonban merőben új bejelentést tett a politikus. Az Építési és Közlekedési Minisztérium irányítása alatt tíz, nagy forgalmat bonyolító vasúti pályaudvart építenek újjá - jelentette be Lázár János miniszter a Facebook-oldalára feltöltött videóüzenetében.
Kiemelte, a program részeként magántőke bevonásával újjáépítik a debreceni vasúti pályaudvart.
A program lényege, hogy a vasúti üzemet szétválasztják a kereskedelmi funkciótól, a kereskedelmi funkciókat a magántőke számára hozzáférhetővé teszik - tette hozzá a miniszter.
Közlése szerint a debreceni pályaudvart úgy kell elképzelni, mintha egy bevásárlóközpont lenne, egy része vasúti érkezési pont, a többi üzletek, kereskedelmi szolgáltató egységek részét képezi majd.
Lázár János elmondta, erre várnak magántőkét Debrecenből és az országból, tendert írnak ki, és pályáztatják a lehetőséget. Ennek a programnak a része lesz Debrecen mellett Győr és Szeged is.
Debrecen fontos az itt élő polgároknak, sokan jönnek a városba dolgozni, munkahelyet teremtenek, megélhetést, egzisztenciát hoznak létre. Ezért döntött a kormány arról, hogy megkönnyíti a Debrecenbe történő eljutást, hazajutást - tette hozzá az építési és közlekedési tárca vezetője.