17 millió kártyás tranzakció

A Visa kártyával történt fizetések száma és értéke a kiskereskedelmi üzletekben közel 60%-kal nőtt az előző évhez képest, a magyar állampolgárok 40%-kal több kereskedelmi tranzakciót hajtottak végre, mint tavaly – tette közzé hazai értékelő adatait a Visa International július 8-án.

A Visa International 2003 első negyedévére vonatkozó legfrissebb adatai szerint, Magyarországon egyre többen ismerik fel a kártyás fizetési mód előnyeit a mindennapos vásárlások során. A magyar lakosok 655 millió dollárt költöttek Visa kártyáikkal a 2003 márciusával záródó 12 hónap során, 59%-kal többet, mint az előző évben. A kiskereskedelmi üzletekben a tranzakciók száma 40%-kal, 17 millió fölé emelkedett, ami nem csupán azt bizonyítja, hogy a magyar vásárlók többet költenek Visa kártyáikkal, hanem azt is, hogy mindezt sokkal rendszeresebben teszik.

A betéti kártyák 552 millió dolláros forgalmukkal (60%-os növekedés) továbbra is megőrizték vezető pozíciójukat a legnépszerűbb fizetőkártyák terén, míg a hitelkártyákkal történő vásárlások összege 54%-kal 102 millió dollárra nőtt. A magyarok 3,83 milliárd dollárt költöttek Visa Electron kártyákkal amelyből eddig 1,78 millió darabot bocsátottak ki. A kereskedelmi célú Visa termékek száma 27%-kal emelkedett, amely igazolja a növekedési várakozásokat különösen a kis- és középvállalati szektorban.

A hitelkártyákkal végzett fizetési tranzakciók száma 28%-kal (2 142 027-ra) nőtt 22 milliárd forint értékben, míg a debit kártyákkal végzett tranzakciók száma a 2003 márciusával záródó 12 hónapban csaknem elérte a 16 milliót (41%-os emelkedés). A magyar lakosság növekvő bizalmát segítik a jelenleg működő, kártyás fizetéssel kapcsolatos oktatási programok, amelyeket úgy alakítottak ki, hogy fokozottan előtérbe helyezzék a magyar bankok és a Visa által az elmúlt néhány évben biztosított kártyahasználat előnyeit.

„Nagy örömünkre szolgál a magyar kártyatulajdonosok fizetési szokásainak ebben az évben tapasztalható, pozitív irányú változása. A Visa tranzakciók számának és értékének különösen a kiskereskedők körében tapasztalt növekedése azt mutatja, hogy a magyar vásárlók megtanulták értékelni az elektronikus fizetési mód előnyeit a mindennapi élet során. A jövőben tovább erősítjük tagbankjainkkal való együttműködésünket a chipkártya-terjesztési programunk folytatása érdekében, amely még rugalmasabbá, biztonságosabbá és kényelmesebbé fogja tenni a készpénzmentes fizetést. Ezzel párhuzamosan folyamatosan nagy hangsúlyt fektetünk a magyarországi kártyaelfogadó helyek számának növelésére, a kártyaelfogadás előnyeinek bemutatásával a kereskedők számára. Magyarország még komoly tartalékokkal rendelkezik ezen a téren.” - nyilatkozta Radu P. Obreja, a Visa International CEMEA-régió (Közép-Európa, Közel-Kelet és Afrika) alelnöke.

A chip-technológiára való áttérés tekintetében számottevő lépések történtek Magyarországon és a nemzetközi bankpiacon egyaránt. Az első magyar chip-alapú Visa hitelkártyát 2003 áprilisában bocsátották ki, még sokrétűbbé és kényelmesebbé téve az elektronikus fizetés lehetőségét. Hamarosan további termékek megjelenése várható. A chip kártya elfogadó infrastruktúra szintén tovább fejlődött. A chip terminálok száma mostanra meghaladta az 1100-at.

2003 első negyedévében a Visa kártyák száma Magyarországon 12%-kal nőtt és elérte a 2,07 millió darabot. Ez év áprilisában a Reader’s Digest felmérésének 27 692 válaszadója, 18 európai országból 17-ben a Visa-t nevezte meg a legismertebb és legnépszerűbb fizetőkártyaként.

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo