Újraindul a verseny a Kerékpárosbarát címekért

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hatodik alkalommal hirdeti meg a Kerékpárosbarát Település és Kerékpárosbarát Munkahely pályázatokat, a biciklizést bátorító helyi és munkahelyi kezdeményezések hagyományos megmérettetését.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kiírásokon a kerékpározás elterjedését szolgáló, feltételeit javító önkormányzati és munkáltatói intézkedéseket ismerik el. A közlekedésért felelős tárca a rendszerszerű fejlesztések jutalmazása mellett a pozitív példák, előremutató megoldások felkutatására, tapasztalataik feldolgozására és megosztására törekszik.

 

A kerékpározás a gyaloglás mellett a leginkább környezetbarát közlekedési mód. A városi közlekedésben az egyik legalacsonyabb helyigénnyel rendelkezik. Rövidtávon a leggyorsabb eljutást teszi lehetővé, mert nem kell számolni a közlekedési dugókkal és a parkolóhely keresésre fordított idővel. A kormányzat bátorítja a kerékpáros munkavállalók és ügyfelek kiszolgálására alkalmas munkahelyek, intézmények kialakítását, ösztönzi a települések kezdeményezéseit a kerékpárosbarát környezet és infrastruktúra megteremtésére.

 

Az ország fele szeret tekerni
2011 szeptemberében a magyar lakosság fele ült kerékpárra több-kevesebb rendszerességgel - derült ki többek között a Magyar Kerékpárosklub által végzett, kerékpárhasználatot vizsgáló reprezentatív felmérésből. A vizsgálat megállapította, hogy az év kilencedik hónapjában a 18 év feletti magyar lakosság 49 százaléka, a Budapesten élők 23 százaléka használt kerékpárt közlekedésre, túrázásra. Közlekedési eszközként a lakosság közel fele (47 százaléka) ült kerékpárra országos szinten, ez az arány Budapesten 18 százalék volt. A vizsgált időszakban a lakosság 44 százaléka mindennap biciklizett, kirándulásra országosan kilenc százalék, a fővárosban pedig a lakosok 12 százaléka használta kétkerekűjét. (Az Európában már sikeres közbringa-rendszerek mintájára 2013-tól Budapest számos pontján ülhetnek közkerékpárra a közlekedők, hiszen elindul a Budapest Bicikli, azaz a BuBi.)

A Kerékpárosbarát Munkahely 2012 pályázaton négy kategóriában indulhatnak a munkaadók, a kiíró mikro- és kisvállalkozások, középvállalkozások, nagyvállalatok, valamint közintézmények és non-profit szervezetek jelentkezését várja. Az elbírálás során fő szempontként veszik figyelembe a munkahelyi kerékpáros infrastruktúra állapotát, a kerékpározás segítését és kommunikációját, a vezetők példamutatását. A pályázatot a teljes cégre vagy annak egy telephelyére vonatkozóan is be lehet adni.

A pályázati adatlap és az információs háttéranyag a www.kormany.hu, www.kerekparozz.hu és www.kertam.hu honlapokon érhető el. A beérkezési határidő 2012. szeptember 28. Az eddigieknél részletesebb pályázati adatlapok kitöltése a Kerékpárosbarát címet korábban elnyert munkahelyek és települések számára is kötelező.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo