Tízezer biciklis 38 millió forint benzinpénzt spórolt

A Bringázz a munkába! kampány idén tavasszal immár 8. alkalommal mutatta meg, hogy a kerékpározás valós és egyre több közlekedő által választott alternatívája a közlekedésnek. A kampány évről évre növekvő számú résztvevője is jelzi, hogy megtörtént az áttörés, mára a kerékpárral közlekedők a közlekedés egyenrangú résztvevői lettek. Az 5 hetes, április 4-től május 8-ig tartó kampány alatt több mint 10 ezer munkába kerékpározó 1.8 millió kilométert tekert, ami 4.5 Föld- Hold távolságnak felel meg. A leggyorsabb, legolcsóbb és leginkább környezetbarát közlekedést választók összesen 338 tonna Co2 kibocsátásától kímélték meg a légkört és több mint 38 millió forintnyi benzinpénzt spóroltak meg.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgadászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Bringázz a munkába! kampány 2007-es indulása óta több mint 80 ezer munkába járót vett rá sikerrel, hogy megszokott közlekedési eszközét legalább néhány hétre kerékpárra cserélje. A kampány mára elérte célját, a kerékpár népszerű közlekedési eszközzé vált országszerte. A fenntartható és környezetbarát közlekedés fontosságát a kampány mellé álló cégek és intézmények növekvő száma is jelzi. A kampányban összesen 556 cég és közintézmény indult saját csapattal. A dolgozók az 5 hetes kampányidőszakban 1624 alkalommal öltönyben és 2960-szor szoknyában tekertek munkahelyükre, míg gyerekkel 3 286 esetben kerékpároztak.

A cégek és intézmények összesített eredményei alapján a kerékpárral közlekedők aránya a legalább 250 főt foglalkoztató vállalatok között a Guardian Orosházánál (27%) volt a legmagasabb. Az 50-249 fős dolgozói létszámú vállalatok esetében az Avex Kft. (47%), a 10-49 főt foglalkoztatók körében a Nagyszénási Gondozási Központ (98%), és végül a 10 főnél kevesebb dolgozóval működő cégek közül a Geronimo 2000 Kft. dolgozói voltak a leginkább aktívak, azaz náluk volt az összes dolgozóhoz viszonyítva a legnagyobb a kerékpárral közlekedők aránya. A főiskolák és egyetemek versenyét a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola hallgatói nyerték, míg a múzeumok versenyében a Néprajzi Múzeum dolgozói tekertek a legtöbbet.

Az utcabállal egybekötött díjátadó ünnepség május 21-én Budapesten lesz 18-22 óráig az Egyetem téren.

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo