Az egyik tavaszi résztvevő Harmath Júlia mindennapjai úgy indulnak, mint két és fél éve általában. Reggel kinéz az ablakon, felhőket számol, hátizsákjába az esőkabát mellé még esőnadrágot is tesz. Végtére is ősz van. Aztán vőlegényével együtt kerékpárra pattannak és elkerekeznek közeli munkahelyükre.- A párom fedezte fel tavasszal a BaM kiírást, s addig rágta a fülemet, hogy nevezzünk mi is csapatként, míg ráálltam - meséli Juli. - Igazán nem okozott különösebb problémát a felhívás feltételeinek teljesítése, hiszen mi már egy ideje kerékpárral közlekedünk. Hogy miért döntöttünk a bicikli mellett? Leginkább azért, mert mindketten nagyon szeretünk biciklizni, s pontosan látjuk, hogy a városi közlekedés, legyen az tömegközlekedés vagy autózás, függetlenül attól, hogy milyen napszakban kelünk útra egyre lassúbb.
Fölösleges időpocsékolás, hogy amúgy is kevés időt buszmegállóban állva, vagy valahol egy forgalmi dugóba ékelődve töltsük el. Persze kerékpárral is kitapasztaltuk már a lakásunk és a munkahelyünk közötti legegyszerűbb útvonalat, de sokszor így is egérutakat kell keresnünk, hogy elkerüljük a torlódásokat. Napközben is kerékpározunk, ha éppen a munkahelyünkön kívül kell megbeszélésre mennünk, sőt, munka után kerékpárral gurulunk el bevásárolni vagy éppen szórakozni. A tavaszi BaM kampány egyébként megfelelően inspirálta az embert arra, hogy még a hűvösebb, esős napokon is a biciklit válassza, s bár akkor díjat nem nyertünk, nem kérdés, hogy most ősszel is nevezzünk. Jó dolog ilyenkor látni, hogy egyre többen szavaznak erre a környezetkímélő, egészséges közlekedési módra, s hogy kis csapatok gurulnak egymás mellett a legnagyobb egyetértésben és nyugalomban.
Megújult honlap, hetenkénti sorsolás, cégek közötti verseny
A BaM eddigi tapasztalatai bíztatóak, a számadatok önmagukért beszélnek, s remélhetőleg idén ősszel az eddigieknél is többen gondolják úgy, érdemes regisztrálni csapatukat a szeptember 8. - október 3. között tartó őszi fordulóra. Többek között azért, mert az első 7000 jelentkező, aki legalább hét alkalommal indul kerékpárral a munkába - garantált ajándékot kap. Idén ősszel várható további, települések csatlakozása is a helyi nyereménysorsolásokhoz, ahol az adott településről kerekezők közt sorsolnak ki ajándékokat. Ezek mellett még sok más új elemmel bővült a kampány.
- A Magyar Kerékpárosklub és a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium közös BaM kampánya már az EU LifeCycle programjának keretei között valósul meg. A fúzió hároméves programja hosszabb távon vetíti előre a hazai kerékpáros közlekedés még nagyobb arányú elterjesztését. Az eddigiektől eltérően az egy hónapig tartó kampányban már "menet közben" is tartunk sorolást azok között, akik folyamatosan kerékpárral mennek munkahelyükre. A program részeként, a BaM mostani intenzív kampányával az egyéni indulók mellett szeretnénk elérni a hazai cégeket, kis-, közép-, és nagyvállalatokat is. Külföldön már nagy divatja van annak, hogy a cégek a miénkhez hasonló kampányokba nevezzék csapataikat. A példamutatásért járó társadalmi elismertségen túl, más, fontos hozadéka is van, ha egy cég munkatársait a kerékpáros munkábajárásra ösztönzi. Az egészséges testmozgást választó alkalmazottak kevesebbszer mennek betegállományba, mint autós kollégáik; de határozottan javul a munkakedv, elég, ha csak arra gondolunk, hogy egy kerékpáros reggelenként sokkal kevesebb időt tölt a csúcsforgalomban, kevesebb stressz éri, mint mást. Azaz jókedvűen, oldottan lát hozzá a feladatainak. De a kerékpározásnak rendkívül jó csapatépítő szerepe is van, sok olyan cég akad, ahol a vállalati kirándulásokat két keréken teszik meg. Az őszi BaM kampányba bekapcsolódó cégek több kategóriában nevezhetnek.
Nem feledkezhetünk meg arról sem, hogy a kerékpározás a gyaloglást követően a legkörnyezetkímélőbb közlekedési mód, éppen ezért tartja fontosnak a környezetvédelmi tárca, hogy idén a kampány kiemel támogatója lehessen.
Szeretném kiemelni, hogy a BaM valójában nem verseny. Nem a megtett kilométerek számítanak a díjazásnál, hiszen van, aki csupán öt kilométerre lakik munkahelyétől, míg más ennek a többszörösét teszi meg. A lényeg, hogy minél többeket "fertőzzünk" meg a kerékpározással, hogy minél többen csatlakozzanak a mozgalomhoz. A "Találj magadnak Bringapajtit!" kiírás azokhoz szól, akik egyedül nem vállalkoznának a kerékpározásra, de egy tapasztalt társsal vagy csapattal már útra mernek kelni.
A szervezők részben a megújult, felhasználóbarát interaktív web site-on várják a 2-5 fős csapatok regisztrációját, vagy az ugyanerről a címről letölthető táblázat postai úton is beküldhető a Magyar Kerékpárosklub címére (1136 Budapest, Hegedűs Gyula utca 23.). A jelentkezések beérkezési határideje: 2008. október. 8. A borítékra feltétlenül írják rá a "Bringázz a Munkába!" jeligét, és az adott csapat munkahelyi címét is. A honlap mellett információkat a 06-30/580-3327-es számon kaphatnak az érdeklődők.
Tehát bringára fel a BaM-mal szeptember 8 - október 3. között!