Nemcsak a számla érdekli a turistákat

Egyre környezettudatosabban utazunk és előnyben részesítjük a zöld megoldásokat a hagyományosakkal szemben - derül ki a Samsung európai felméréséből, amely a mai utazók azon igényeire fókuszált, amelyeket - többek között - választott szállodájuk irányában támasztanak.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A felmérés során megkérdezett 5000 európai utazó közel egyharmada (29%) választana környezetbarát hotelt, ha lenne ilyen szűrési feltétel az online rendszerekben. Az elvárások egyértelműek: a válaszadók 65% szerint a hoteleket alacsony vízfogyasztású toalettekkel kellene felszerelni, 54% szerint pedig a vendéglátóknak előnyben kellene részesíteniük az olyan megújuló erőforrásokat, mint a szél, a nap vagy a hidro-elektronikus energia. A megkérdezettek fele (49%) gondolja, hogy a szállodákban hatékonyabb elektronikai eszközökre van szükség - példaként említve a sík képernyős, energiatakarékos televíziót.

Fenti környezettudatosságot támasztja alá a vendégek magatartása is. A válaszadók háromnegyede (76%) ugyanúgy óvja a környezetet szállodai tartózkodása során, mint otthon, és a gyakorlatban is tesz a környezeti terhek csökkentéséért. Majdnem mindig (88%) lekapcsolja a villanyt, ha kimegy a szobából, többször is használ egy törölközőt (63%), és az elektronikus készülékeket is áramtalanítja (59%), akár anélkül is, hogy megnézné, van-e azoknak energiatakarékos üzemmódjuk.

A Samsung is zöldül
A Samsung 2009 júliusában indította útjára a „Green Management” kezdeményezést, melynek célja, hogy a cég 2013-ra vezető környezetbarát vállalattá váljon. Az irány az alacsony széndioxid-kibocsátás melletti gazdasági növekedésre fókuszálva – az „Eco-Management 2013” terv részeként – négy alapvető „környezetkezelési” célt állapít meg. Ezek között szerepel az üvegház-gázok kibocsátásának 50%-os mérséklése a termelési egységeknél az értékesítés arányában (kibocsátott gázmennyiség osztva a bevétellel), a termékek közvetett üvegház-gáz kibocsátásának 84 millió tonnával történő csökkentése a következő 5 év során, illetve a Samsung termékek 100% környezetbaráttá tétele és a globális környezetvédelmi szabályok túlteljesítése.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo