Nemcsak a számla érdekli a turistákat

Egyre környezettudatosabban utazunk és előnyben részesítjük a zöld megoldásokat a hagyományosakkal szemben - derül ki a Samsung európai felméréséből, amely a mai utazók azon igényeire fókuszált, amelyeket - többek között - választott szállodájuk irányában támasztanak.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A felmérés során megkérdezett 5000 európai utazó közel egyharmada (29%) választana környezetbarát hotelt, ha lenne ilyen szűrési feltétel az online rendszerekben. Az elvárások egyértelműek: a válaszadók 65% szerint a hoteleket alacsony vízfogyasztású toalettekkel kellene felszerelni, 54% szerint pedig a vendéglátóknak előnyben kellene részesíteniük az olyan megújuló erőforrásokat, mint a szél, a nap vagy a hidro-elektronikus energia. A megkérdezettek fele (49%) gondolja, hogy a szállodákban hatékonyabb elektronikai eszközökre van szükség - példaként említve a sík képernyős, energiatakarékos televíziót.

Fenti környezettudatosságot támasztja alá a vendégek magatartása is. A válaszadók háromnegyede (76%) ugyanúgy óvja a környezetet szállodai tartózkodása során, mint otthon, és a gyakorlatban is tesz a környezeti terhek csökkentéséért. Majdnem mindig (88%) lekapcsolja a villanyt, ha kimegy a szobából, többször is használ egy törölközőt (63%), és az elektronikus készülékeket is áramtalanítja (59%), akár anélkül is, hogy megnézné, van-e azoknak energiatakarékos üzemmódjuk.

A Samsung is zöldül
A Samsung 2009 júliusában indította útjára a „Green Management” kezdeményezést, melynek célja, hogy a cég 2013-ra vezető környezetbarát vállalattá váljon. Az irány az alacsony széndioxid-kibocsátás melletti gazdasági növekedésre fókuszálva – az „Eco-Management 2013” terv részeként – négy alapvető „környezetkezelési” célt állapít meg. Ezek között szerepel az üvegház-gázok kibocsátásának 50%-os mérséklése a termelési egységeknél az értékesítés arányában (kibocsátott gázmennyiség osztva a bevétellel), a termékek közvetett üvegház-gáz kibocsátásának 84 millió tonnával történő csökkentése a következő 5 év során, illetve a Samsung termékek 100% környezetbaráttá tétele és a globális környezetvédelmi szabályok túlteljesítése.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo