Nemcsak a számla érdekli a turistákat

Egyre környezettudatosabban utazunk és előnyben részesítjük a zöld megoldásokat a hagyományosakkal szemben - derül ki a Samsung európai felméréséből, amely a mai utazók azon igényeire fókuszált, amelyeket - többek között - választott szállodájuk irányában támasztanak.

A felmérés során megkérdezett 5000 európai utazó közel egyharmada (29%) választana környezetbarát hotelt, ha lenne ilyen szűrési feltétel az online rendszerekben. Az elvárások egyértelműek: a válaszadók 65% szerint a hoteleket alacsony vízfogyasztású toalettekkel kellene felszerelni, 54% szerint pedig a vendéglátóknak előnyben kellene részesíteniük az olyan megújuló erőforrásokat, mint a szél, a nap vagy a hidro-elektronikus energia. A megkérdezettek fele (49%) gondolja, hogy a szállodákban hatékonyabb elektronikai eszközökre van szükség - példaként említve a sík képernyős, energiatakarékos televíziót.

Fenti környezettudatosságot támasztja alá a vendégek magatartása is. A válaszadók háromnegyede (76%) ugyanúgy óvja a környezetet szállodai tartózkodása során, mint otthon, és a gyakorlatban is tesz a környezeti terhek csökkentéséért. Majdnem mindig (88%) lekapcsolja a villanyt, ha kimegy a szobából, többször is használ egy törölközőt (63%), és az elektronikus készülékeket is áramtalanítja (59%), akár anélkül is, hogy megnézné, van-e azoknak energiatakarékos üzemmódjuk.

A Samsung is zöldül
A Samsung 2009 júliusában indította útjára a „Green Management” kezdeményezést, melynek célja, hogy a cég 2013-ra vezető környezetbarát vállalattá váljon. Az irány az alacsony széndioxid-kibocsátás melletti gazdasági növekedésre fókuszálva – az „Eco-Management 2013” terv részeként – négy alapvető „környezetkezelési” célt állapít meg. Ezek között szerepel az üvegház-gázok kibocsátásának 50%-os mérséklése a termelési egységeknél az értékesítés arányában (kibocsátott gázmennyiség osztva a bevétellel), a termékek közvetett üvegház-gáz kibocsátásának 84 millió tonnával történő csökkentése a következő 5 év során, illetve a Samsung termékek 100% környezetbaráttá tétele és a globális környezetvédelmi szabályok túlteljesítése.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo