Mindenkit megváltoztatna az EU

Az Európai Bizottság nyilvánosságra hozta a fogyasztók környezettudatosságának növelését célzó javaslatát. A testület azt szeretné, ha az egyes termékekről könnyebben megállapítható lenne, hogy azok mennyire környezetbarátok.

Az úgynevezett "öko-tervezési irányelv" jelenleg csupán a villamos energiával működő termékekkel szemben támaszt bizonyos minimális környezetvédelmi feltételeket. A javaslat szerint az irányelvet ki kell terjeszteni azokra az árucikkekre is, melyek közvetlenül nem fogyasztanak áramot, ám jelentős hatásuk van az energiafogyas­ztásra.

Az EU 1992-ben bevezette az "öko-címkézési" rendszert is, mellyel a leginkább környezetbarát a termékeket és szolgáltatásokat jelölik. A rendszer jelenleg 26 termékcsoportra terjed ki a szappanoktól egészen a hotelekig. A Bizottság a rendszert 2015-ig negyven-ötven termékcsoportra szeretné kiterjeszteni, első sorban az élelmiszeripari termékek bevonásával.

A javaslat nem csak a háztartásokat, de az olyan nagy fogyasztókat is érinti, mint az állami szektor. A Bizottság szeretné elérni, hogy a közeljövőben a tagállamok alakítsanak ki egységes elveket a közbeszerzések során alkalmazott környezetvédelmi szempontok és előírások terén.

Az elképzelések tartalmazzák továbbá az 1995-ben bevezetett Öko-Menedzsment és Ellenőrző Rendszer (EMAS) elterjedésének támogatását a kis- és középvállalkozások között. (Bár a magyar lakosság egyre nagyobb figyelmet szentel a klímaváltozásnak, így egyre inkább környezettudatosan gondolkodik, sok még a tennivaló.)

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo