Kemény korlátozások jönnek az üzemanyag-fogyasztásban

Szigorú üzemanyag-fogyasztási, egyben első ízben károsanyag-kibocsátási normákat jelölt ki az új amerikai autókra Barack Obama elnök. A Fehér Ház előirányzata szerint a személygépkocsik - autók és teherautók - átlagos fogyasztását 35,5 mérföld/gallon (6,7 liter/100 kilométer) értékre kell leszorítani 2016-ig.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Obama közölte, a cél az ország olajfüggőségének csökkentése, az üzemanyag-takarékosság fokozása és a környezeti károk mérséklése. (Az elnök zölditési terveiról bővebben itt olvashat.)

Napi 3,5 szézalék mínusz

Az összes megtakarítás évi átlagban napi 704 500 hordónak ígérkezik. Összehasonlításul: az amerikai energiaügyi minisztérium adattára szerint az Egyesült Államok napi kőolajfogyasztása 20,68 millió hordó, és ennek 58,2 százaléka importból származik. A 35,5 mérföld/gallonos (mpg) fogyasztási célérték szigorúbb a kongresszus által 2007-ben elfogadott előirányzatnál, amely 35 mpg elérését jelölte ki 2020-ig. Az Obama-kormány célkitűzése szerint 2016-ra az új személyautók fogyasztása nem lehet több 39 mpg-nél (6 liter/100 kilométer), a teherautóknál 30 mpg (7,8 liter/100 kilométer) lesz a megengedett érték.

Az új szabályozás várhatóan lezárja az autógyárak, valamint a járművek légszennyezési normáit önállóan szabályozó szövetségi államok közötti régi vitát. A károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírások első szövetségi rögzítése az államok győzelmét jelenti, de a gyárak számára is előnyös, mert egységes normarendszerrel számolhatnak, és időt nyernek az alkalmazkodáshoz. Az Egyesült Államokban Kaliforniában vannak életben a legszigorúbb emissziós normák; összesen 13 állam és Washington D.C. sürgette a szigorítást. Bár az államok gyorsabb szigorítást reméltek, a központi előírások bevezetésével megtakaríthatják a normák betartatását célzó felügyeleti-ellenőrző rendszer költségeit.

220 ezer forint plusz

Minden új kocsi 2016-ra átlagosan 1300 dollárral drágul meg a takarékosabb és tisztább üzemmód miatt, de a Fehér Ház érvelése szerint a többletköltség meg fog térülni a benzinkutaknál. Az amerikai autóipar átállása nagy ráfordításokat követel a gyáraktól; a közlekedési minisztérium tavaly úgy becsülte, hogy 47 milliárd dollárba kerülne, ha a vállalatoknak 2015-ig a 31,6 mérföld/gallon átlagfogyasztási normát kellene teljesíteniük. 

Az Egyesült Államokban a kocsik fogyasztásáról szóló legutóbbi fontos szabályozást az 1970-es Tiszta levegő törvény tartalmazta: akkor tiltották be az ólomtartalmú benzin használatát.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo