Itt a 30 százalékkal kevesebb energiát fogyasztó villamos

Energiatakarékos villamosokat állít üzembe a németországi Heidelbergben a Bombardier közlekedés-technológiai konszern. A vállalat új járműve a Variobahn nevet viseli és egyes szakaszokon képes felsővezeték nélkül közlekedni. Energiatároló rendszere helyi fejlesztés és már innovációs díjat is nyert.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az első hat járművet a heidelbergi Rhein-Neckar-Verkehr GmbH (RNV) közlekedési vállalat állítja forgalomba. E villamosokban alkalmazzák először a Bombardier innovatív energiatároló rendszerét, a Bombardier Mitrac Energy Saver-t, melynek köszönhetően járművenként éves szinten mintegy 93 000 kWh elektromos energia takarítható meg.

Az energiatároló berendezések energia-visszanyerő rendszerrel is rendelkeznek a jármű tetején. Kondenzátorai tárolják a fékezés során keletkező energiát, majd gyorsítás vagy működés közben újrahasznosítják azt. Járművenként akár 3 kWh energiát is képesek tárolni. Induláskor és gyorsításkor a járművek különösen nagy energiaigénye jelentősen leterheli a hálózatot. A Mitrac energiatároló rendszer alkalmazásával a terhelés akár 40 százalékkal csökkenhet, így az energiahálózat gazdaságosabban üzemeltethető.

A tárolt energia lehetővé teszi a villamosok számára, hogy egyes szakaszokon felsővezeték igénybe vétele nélkül közlekedhessenek. Ennek különösen a történelmi városrészekben van nagy jelentősége. Heidelbergben ez részben azért fontos, mert a vezetékek megzavarhatják az egyetem Fizika-technikai Intézete és a Német Rákkutató Központ érzékeny mérőműszereit. Az RNV összesen 19 járművet rendelt, melyeket az év végéig helyez üzembe.
A Mitrac energiatároló rendszer az év elején elnyerte a Baden-Württemberg tartomány innovációs díját. A tartomány fővárosában, Heidelbergben található a Bombardier gyára, itt veszi kezdetét a Mitrac sorozatgyártása is. Az új gyártmány a Bombardier ECO4 portfóliójának része, mely a gazdaságos és energiatakarékos közlekedést segíti elő.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo