Az első hat járművet a heidelbergi Rhein-Neckar-Verkehr GmbH (RNV) közlekedési vállalat állítja forgalomba. E villamosokban alkalmazzák először a Bombardier innovatív energiatároló rendszerét, a Bombardier Mitrac Energy Saver-t, melynek köszönhetően járművenként éves szinten mintegy 93 000 kWh elektromos energia takarítható meg.
Az energiatároló berendezések energia-visszanyerő rendszerrel is rendelkeznek a jármű tetején. Kondenzátorai tárolják a fékezés során keletkező energiát, majd gyorsítás vagy működés közben újrahasznosítják azt. Járművenként akár 3 kWh energiát is képesek tárolni. Induláskor és gyorsításkor a járművek különösen nagy energiaigénye jelentősen leterheli a hálózatot. A Mitrac energiatároló rendszer alkalmazásával a terhelés akár 40 százalékkal csökkenhet, így az energiahálózat gazdaságosabban üzemeltethető.
A tárolt energia lehetővé teszi a villamosok számára, hogy egyes szakaszokon felsővezeték igénybe vétele nélkül közlekedhessenek. Ennek különösen a történelmi városrészekben van nagy jelentősége. Heidelbergben ez részben azért fontos, mert a vezetékek megzavarhatják az egyetem Fizika-technikai Intézete és a Német Rákkutató Központ érzékeny mérőműszereit. Az RNV összesen 19 járművet rendelt, melyeket az év végéig helyez üzembe.
A Mitrac energiatároló rendszer az év elején elnyerte a Baden-Württemberg tartomány innovációs díját. A tartomány fővárosában, Heidelbergben található a Bombardier gyára, itt veszi kezdetét a Mitrac sorozatgyártása is. Az új gyártmány a Bombardier ECO4 portfóliójának része, mely a gazdaságos és energiatakarékos közlekedést segíti elő.