Hogyan lesz palackból pulóver?

Több mint 6 ezer diák és érdeklődő nézte meg a szelektív hulladékgyűjtést és hasznosítást népszerűsítő Hulladékból Termék tárlatot.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sikerrel zárult a Hulladékból Termék kiállítás Budapesten, amellyel a szervezők, az ÖKO-Pack Kht., az ÖKO-Pannon Kht., a Környezetvédelmi Szolgáltatók Országos Szövetsége, valamint a Pataky Művelődési Központ célja az volt, hogy bemutassák azt a körforgást, amelynek során a szelektíven gyűjtött hulladékból újra termék lesz. A kiállítás 80 hazai hulladék-feldolgozó és hasznosító vállalat kizárólag hulladékokból előállított termékeit mutatta be. A rendhagyó tárlattal a szervezők népszerűsíteni kívánták a szelektív hulladékgyűjtést, valamint az általa lehetővé váló újrahasznosítást, illetve bemutatták annak folyamatát a meghívott hat környező kerület és hat település diákjai körében. Az elmúlt 3 hétben a kiállítást több mint 6 ezer diák valamint érdeklődő tekintette meg.

A Hulladékból Termék kiállítás első bemutatójára 2006. márciusában Budapesten került sor a Gazdasági és Kereskedelmi Minisztérium, valamint a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium fővédnökségével. Az itt tapasztalt rendkívüli érdeklődésre való tekintettel az elmúlt két évben 24 hazai nagyvárosban több mint 100 ezer érdeklődő láthatta és tapasztalhatta meg azt, hogyan válnak újra hasznos tárgyakká a mindennapokban elhasznált és kidobott hulladékaink.

Italos dobozok a metróban

Budapesten több mint hatezren, elsősorban diákok tekintették meg a három héten keresztül látható kiállítást, amelyet az első naptól kezdve élénk érdeklődés kísért. Bár Budapesten lezárult a Hulladékból Termék kiállítás, a szervezők idén még több városban bemutatják azt, hogy minél több diákkal ismertessék meg a hulladékok körforgását, illetve hogy felhívják a figyelmet a szelektív hulladékgyűjtés fontosságára, segítve ezzel a környezettudatos szemléletmód kialakítását.

A kiállítás érdekessége volt, hogy már megjelenésében is tükrözte az újrahasznosított anyagok egyik felhasználási lehetőségét, ugyanis a kiállítás installációja maga is kartonpapírból készült (falak, asztalok, fotelek) a Terbe Design jóvoltából. De a többi hulladéktípus újrahasznosítási lehetőségeit is bemutatta a kiállítás. Az érdeklődők megtudhatták például, hogy a londoni metró szellőzőventillátorának alkatrészei alumínium italos dobozok felhasználásával készültek Magyarországon, a szelektíven gyűjtött PET palackból akár pulóver is előállítható, és hogy az üveg végtelenszer újrahasznosítható.

A szemléletformáló munkát segíti az iskolák számára készített ingyenes oktató DVD, mely folyamatosan vetítésre is került a kiállításon. Ez az oktató DVD tavaly nyáron Berlinben nemzetközi elismerést is kapott, mert elnyerte a Comenius-EduMedia kitüntetést, ami a multimédiás oktatási termékek egyik legfontosabb elismerésévé vált. Az ÖKO-Pack Kht. pedig szemléletformáló tevékenységét a Magyar PR Szövetség a vállalati társadalmi felelősségvállalást bemutató pályázatán került a nyertesek közé. ("Az éghajlatváltozás rajtad múlik!" című programsorozatban sportesemények, fiataloknak szánt vetélkedők, valamint televíziós hirdetések próbálják felhívni a figyelmet az éghajlatváltozásra.)

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo