A jövőben az utasok a Lufthansanál a foglalás után már nem kapnak papír alapú jegyet, hanem a légitársaság elektronikus dokumentumot, rövidítve etix-et állít ki. Az etix segítségével az utasok kényelmesen online "becsekkolhatnak", a beszállókártyát otthon is kinyomtathatják, illetve a repülőtereken található több mint 350 check-in automatát is igénybe vehetik. Újabban pedig az utasok immár e-mailben, illetve SMS-ben is igényelhetik e-jegyüket, ehhez mindössze egy internet-kompatibilis mobiltelefonra van szükségük. Ezek a szolgáltatások nem jöhettek volna létre az elektronikus jegy nélkül.
A Lufthansa június 1-jétől már szinte az összes jegyét etix formájában állítja ki, ezzel pedig megszűnik az eddigi választási lehetőség a papír alapú és az e-jegy között. Természetesen a június 1-je előtt kiállított papír alapú jegyek sem veszítik el érvényességüket. A Lufthansa számításai szerint az általa kibocsátott jegyek több mint 98%-a lesz etix, s ezzel az értékkel meghaladja az IATA által előírt 96,5%-os értéket. Összehasonlításképpen 2004-ben, az IATA megállapodás időpontjában ez az arány még a 45%-ot sem érte el a német légitársaságnál.