Állami támogatás kell az elektromos autók elterjedéséhez

Franciaországban 10 éven belül 2 millióra emelkedhet az elektromos meghajtású gépkocsik aránya, ez azonban csak a károsanyag-mentes közlekedés célzott támogatásával válhat reális célkitűzéssé, hangzott el a Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamara budapesti sajtótájékoztatóján.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elektromos autók gyártásában és a kapcsolódó iparágakban tevékenykedő francia cégek közös tájékoztatóján Damien Luniaud, a Citroen Hungária vezérigazgatója elmondta: becslésük szerint 2020-ra a gépkocsik piacán 4,5 százalékot ér el a részben vagy teljes egészében elektromos meghajtású gépkocsik aránya.

Franciaországban az előrejelzés szerint a 2 millió kocsi kétharmada hibridautó, egyharmada kizárólag elektromos meghajtású lesz, ez a hatalmas autópark azonban nem falja vészes mértékben az áramot, a teljes fogyasztásban csupán 1,5 százalékos lesz a részaránya. Ez azt jelenti, hogy a technológia terjedésének nincs akadálya az üzemanyag-ellátási oldalon, nagy feladat viszont a kapcsolódó infrastruktúra kiépítése, és a jelenleg még drága technológia vonzóerejének növelése.

Franciaország: 2 milliárd euró a töltőállomások kiépítésére

Luniaud szerint a piacot állami közreműködéssel lehet csak fejleszteni, és erre Magyarországnak is fel kell készülnie, hiszen a fenntartható közlekedés ösztönzése uniós követelmény. Franciaországban közel 2 milliárd eurót fordítanak a töltőállomás-hálózat kiépítésére, és jogi eszközökkel is segítik az elektromos, illetve hibrid autók terjedését. Az új szabályok szerint például csak olyan házak épülhetnek, amelyek villamos hálózata alkalmas az elektromos autók töltésére, mondta a jeles autóipari szakember.

Thierry Le Boucher, az EDF energetikai csoport magyarországi főigazgatója hozzátette: az elektromos autó nem csupán tiszta, környezetbarát jármű, hanem igen alacsony fogyasztású: mindössze egy villanybojler éves fogyasztásának megfelelő áramot igényel, miközben ugyanannyi kilométert tesz meg, mint egy hagyományos gépkocsi.

Az üzemeltetés költsége tehát szinte elhanyagolható a hagyományos autókéhoz képest, az elektromos autó azonban jóval drágább. A Citroen legújabb kisautója, a C ZERO típusú modell például, amelyet karbon-semleges autóként hirdetnek, 30 000 euróba kerül. Egyebek között itt volna dolga az államnak, hangsúlyozták a felszólaló francia szakemberek. Hazájukban a tervek szerint 5 ezer eurós támogatást kapnak majd a vásárlók. Hozzátették, hogy a környezetbarát közlekedés fejlesztésére vonatkozó stratégiáról és a belső piac kialakításáról Magyarországnak is gondoskodnia kell.

Véleményvezér

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo