A Zöld Iroda Versenybe bekapcsolódó szervezeteknek két hónap áll rendelkezésükre, hogy irodájukat környezeti szempontok szerint alakítsák át - áll a KÖVET szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében. A verseny kezdetén a KÖVET szakértői félnapos műhelymunka keretében segítenek eligazodni a Zöld Iroda alapismereteiben, és ötleteket adnak a környezetbarát megoldások bevezetéséhez.
A nagyvállalatok között olyan indulók vannak, mint a Coca-Cola Beverages, a KPMG, az Alcoa-Köfém, a Chinoin és a Fővárosi Vízművek, kisvállalati kategóriában többek között a Kinnarps Hungary, a Clarity Consulting és a Braun&Partners Network. (Hogyan lehet környezettudatos egy cég? Mennyire figyelnek erre a hazai vállalatok? Innen megtudhatja!)
Széles az indulók palettája
"Közép-Európa vezető CSR stratégiai tanácsadójaként különösen fontos számunkra, hogy saját működésünkkel is jó példát mutassunk ügyfeleinknek és partnereinknek. Célunk a folyamatos fejlődés a környezeti tudatosság terén is, ehhez szolgáltat kitűnő alkalmat a Zöld Iroda Verseny. A verseny jó lehetőség arra is, hogy saját munkatársaink ötletein túl a KÖVET szakértelmét és tapasztalatait is hasznosíthassuk" - mondta Radácsi László, a B&P CSR management ügyvezető partnere.
"Azért csatlakoztunk a Zöld Iroda Versenyhez, hogy ne csak műsorainkban beszéljünk a környezetvédelem és a társadalmi felelősségvállalás fontosságáról, de vállalatként magunk is tegyünk a környezetért" - mondta Tóth Gábor, a Gazdasági Rádió kereskedelmi igazgatója.
Dombóvár Város Önkormányzata szintén részt vesz a versenyen. Szabó Loránd polgármester hangsúlyozta, hogy a természeti értékek védelmére és a környezetvédelemre kiemelt figyelmet fordít a település. A Zöld Iroda Versenyt az aktív cselekvés és a szemléletformálás eszközének tartja, amely illeszkedik a város stratégiájába.
Immár kilenc éve
A "2008 Zöld Irodája" díjat a tavasszal megrendezésre kerülő Zöld Iroda Kiállításon vehetik át a győztesek. A szervezők a kiállításon és a program honlapján, a megújult www.zoldiroda.hu portálon is lehetőséget biztosítanak a legjobb intézkedések bemutatására. A Zöld Iroda Programot a KÖVET szakértői dolgozták ki 1999-ben, azóta számos irodában segítették a program sikeres bevezetését.
A Zöld Iroda Verseny médiatámogatója a Piac és Profit magazin, Ma és Holnap folyóirat, az origo vállalkozói negyed, a Facility management szaklap és a Gazdasági Rádió.