Külföldiek tanulják a magyar CSR gyakorlatot

A világ 82 országában működő független Superbrands elismert szakértőkből álló bizottsága idén is díjazásra javasolta a márkaépítésben élenjáró vállalkozásokat. A 2008-ban első alkalommal megítélt Business Superbrands hazai közösségének tagjai sorába - építőipari vállalkozások között az elsőként - a Holcim Hungária Zrt. is bekerült.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az 1995-ben Nagy-Britanniában létrehozott Superbrands magyarországi szervezete idén negyedszer adományozza díját az arra érdemesnek tartott vállalkozások részére. A Superbrands státuszt elnyerő márkák, azon túl, hogy elnyerik a Superbrands Programban való részvételi jogot, kiemelt státuszt élvezhetnek. A szervezet - strukturált kampányaival - ugyanis kihasználja a díjazott márkákra irányuló figyelmet, és a márkaépítés jelentőségére hívja fel a figyelmet.

A Bizottság döntését megerősíti a GfK Piackutató Intézet kutatásai alapján kialakult fogyasztói vélemény is. Az Intézet által kifejlesztett ún. márkapotenciál index (Brand Potential Index) egy speciálisan kialakított kérdőív alapján, háromdimenziós modellben foglalja össze, hogy a fogyasztók milyen racionális és érzelmi értékekkel ruháznak fel egy adott márkát.

Arról, hogy mely márkák használhatják a Superbrands 2008 címet, egy 15 főből álló bizottság dönt. A grémium tagjai a marketing szakma, a média és a tudományos élet képviselői. A márkák kiválasztásának alapja a Magyar Szabadalmi Hivatal PIPACS adatbázisa, amelyben csaknem 95 000 nemzeti védbejegyzés található.

Kiemelt figyelem a társadalmi felelősségvállalásnak

Idén először osztják ki hazánkban a nemzetközi porondon már évek óta sikeresen működő Business Superbrands 2008 díjat, melynek előkelő díjazottjai között szerepel a Holcim Hungária Zrt. A Business Superbrands a B2B márkák legkiválóbbjait állítja fókuszba, melyek az elmúlt időszakban a társadalmi felelősségvállalás terén is megmérettek. Ennek megnyilvánulása az idei év másik újdonsága, a Good CSR 2008 Program, melyben nemzetközi módszertan alapján kiválasztott márkák - köztük a Holcim Hungária Zrt.- vehetnek részt.

"A Holcim márkanév az elmúlt 5 évben erősödött meg igazán Magyarországon. Azon túl, hogy jelentős beruházóként megerősítettük hazai üzleti pozícióinkat, kiemelt figyelmet fordítottunk a vállalati felelősségvállalás aktív gyakorlatára is. A környezetvédelem és a technológiai innováció mellett a helyi közösségépítést is kiemelten fontosnak tartjuk. Komoly energiát fordítottunk a fenntartható építészet hazai meghonosítására is. A díj elsősorban munkatársaink törekvéseinek elismerése" - nyilatkozta Richard Skene elnök-vezérigazgató.

Véleményvezér

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában 

Meddig süllyed még a magyarok életszínvonala?
Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo