CSR: nem a méret a lényeg

Harmadik alkalommal rendezte meg a Pannon a Társadalmi Felelősségvállalás Napját. A Pannon és a társalapítók - a Nokia, az Ericsson, a Richter és a Tesco - 2006-ban azzal a céllal hozták létre az eseményt, hogy elősegítsék a vállalatok, a kormányzat és a társadalom közötti párbeszédet. A Társadalmi Felelősségvállalás Napja ezúttal a vállalatok belső felelősségvállalására hívta fel a figyelmet.

A fejlett gazdasággal rendelkező országokban a vállalatok gondolkodását és viselkedését alapvetően megváltoztató CSR szemlélet Magyarországon - bár látványosan terjed - ma még sok cégnél csak elméletben valósul meg. A társadalmi igazságosság, a környezettudatos gondolkodás és az emberi jogok iránti elkötelezettség egyre több vállalkozás stratégiájának része. Az alapítók célja az, hogy ezek a szempontok beépüljenek a mindennapi gyakorlatba, minél szélesebb körben a vállalati kultúra részévé váljanak.

Sokan még ma is egyenlőségjelet tesznek az adományozás és a társadalmi felelősségvállalás között és kommunikációs eszközként tartják számon. Az esemény szervezői úgy gondolják, hogy a társadalmi felelősségvállalás jóval többet jelent kommunikációnál: a felelős bánásmód, a belső felelősségvállalás igazi elkötelezettséget, a törvényi szabályozáson túlmutató valódi felelősségvállalást takar.

Kifelé és befelé is felelősnek kell lenni

Azért is döntöttek e téma mellett, mivel ezen a területen - alkalmazotti létszámtól függetlenül - minden vállalatnak lehet és van is tennivalója, hiszen nem lehet egy cég hiteles akkor, ha látványos jótékonysági akciókat szervez, de közben nem figyel szociális kötelezettségeire - emelte ki Dr. Majorosi Emese, a Pannon sajtó- és információs igazgatója.

Ráadásul a "kifelé" és "befelé" egyaránt felelős magatartás erősíti egymás hatását, hiszen a jó vállalati légkör, a munkatársi lojalitás mérhetően növeli a versenyképességet. A felelős bánásmód alapvetései: az esélyegyenlőség, a diszkriminációmentes légkör, a magánélet tisztelete és a partneri szemléletmód. Ezek a vállalat méretétől független stratégiai elemek, melyeket a kis-és középvállalatok éppúgy magukévá tehetnek, mint a multinacionális cégcsoportok.

A média felelőssége is

A felelős bánásmód területen Magyarországnak még bőven van tennivalója, hiszen ahogy a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet (ILO) 2007-es jelentéséből kiderül hazánkban a foglalkoztatásban tapasztalható diszkrimináció hatalmas problémát jelent. A széles körben létező hátrányos megkülönböztetés a legfőbb oka annak, hogy a romák, a fogyatékkal élők, a fiatalok, az idősek és a nők közül az elvárhatónál sokkal kevesebben, és lényegesen rosszabb feltételekkel, alacsonyabb bérért dolgoznak.

A társadalmilag felelős vállalkozói magatartás ma még koránt sem általános hazánkban, ezért közreadásukhoz komoly közérdek fűződik, így a Magyar Public Relations Szövetség pályázatot hirdet a hazai média számára, melynek célja a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról szóló értékes híradások ösztönzése, a CSR médiajelenlétének, a felelősen példamutató vállalati magatartás sajtóvisszhangjának erősítése és a pozitív példák bemutatása mind a sajtó képviselői, mind a nagyközönség és a vállalkozások számára is. (A magyarok 70 százaléka társadalmi helyzetétől függetlenül úgy gondolja, hogy a cégek kötelessége és feladata a társadalmi szerepvállalás.)

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo