CSR: nem a méret a lényeg

Harmadik alkalommal rendezte meg a Pannon a Társadalmi Felelősségvállalás Napját. A Pannon és a társalapítók - a Nokia, az Ericsson, a Richter és a Tesco - 2006-ban azzal a céllal hozták létre az eseményt, hogy elősegítsék a vállalatok, a kormányzat és a társadalom közötti párbeszédet. A Társadalmi Felelősségvállalás Napja ezúttal a vállalatok belső felelősségvállalására hívta fel a figyelmet.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A fejlett gazdasággal rendelkező országokban a vállalatok gondolkodását és viselkedését alapvetően megváltoztató CSR szemlélet Magyarországon - bár látványosan terjed - ma még sok cégnél csak elméletben valósul meg. A társadalmi igazságosság, a környezettudatos gondolkodás és az emberi jogok iránti elkötelezettség egyre több vállalkozás stratégiájának része. Az alapítók célja az, hogy ezek a szempontok beépüljenek a mindennapi gyakorlatba, minél szélesebb körben a vállalati kultúra részévé váljanak.

Sokan még ma is egyenlőségjelet tesznek az adományozás és a társadalmi felelősségvállalás között és kommunikációs eszközként tartják számon. Az esemény szervezői úgy gondolják, hogy a társadalmi felelősségvállalás jóval többet jelent kommunikációnál: a felelős bánásmód, a belső felelősségvállalás igazi elkötelezettséget, a törvényi szabályozáson túlmutató valódi felelősségvállalást takar.

Kifelé és befelé is felelősnek kell lenni

Azért is döntöttek e téma mellett, mivel ezen a területen - alkalmazotti létszámtól függetlenül - minden vállalatnak lehet és van is tennivalója, hiszen nem lehet egy cég hiteles akkor, ha látványos jótékonysági akciókat szervez, de közben nem figyel szociális kötelezettségeire - emelte ki Dr. Majorosi Emese, a Pannon sajtó- és információs igazgatója.

Ráadásul a "kifelé" és "befelé" egyaránt felelős magatartás erősíti egymás hatását, hiszen a jó vállalati légkör, a munkatársi lojalitás mérhetően növeli a versenyképességet. A felelős bánásmód alapvetései: az esélyegyenlőség, a diszkriminációmentes légkör, a magánélet tisztelete és a partneri szemléletmód. Ezek a vállalat méretétől független stratégiai elemek, melyeket a kis-és középvállalatok éppúgy magukévá tehetnek, mint a multinacionális cégcsoportok.

A média felelőssége is

A felelős bánásmód területen Magyarországnak még bőven van tennivalója, hiszen ahogy a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet (ILO) 2007-es jelentéséből kiderül hazánkban a foglalkoztatásban tapasztalható diszkrimináció hatalmas problémát jelent. A széles körben létező hátrányos megkülönböztetés a legfőbb oka annak, hogy a romák, a fogyatékkal élők, a fiatalok, az idősek és a nők közül az elvárhatónál sokkal kevesebben, és lényegesen rosszabb feltételekkel, alacsonyabb bérért dolgoznak.

A társadalmilag felelős vállalkozói magatartás ma még koránt sem általános hazánkban, ezért közreadásukhoz komoly közérdek fűződik, így a Magyar Public Relations Szövetség pályázatot hirdet a hazai média számára, melynek célja a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról szóló értékes híradások ösztönzése, a CSR médiajelenlétének, a felelősen példamutató vállalati magatartás sajtóvisszhangjának erősítése és a pozitív példák bemutatása mind a sajtó képviselői, mind a nagyközönség és a vállalkozások számára is. (A magyarok 70 százaléka társadalmi helyzetétől függetlenül úgy gondolja, hogy a cégek kötelessége és feladata a társadalmi szerepvállalás.)

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo