A Magyar Államvasutak az elmúlt években nagy hangsúlyt helyezett a jegyértékesítési csatornáinak modernizálásába, született és folyamatosan frissül egy Androidon és iOS-en is futó applikáció, és már az e-személyi segítségével is tárolhatjuk jegyünket és bérletünket. Online jegyvásárlás esetében a jegyet PDF-ben is bemutathatjuk telefonunkról, de ha esetleg olyan állomáson szállunk fel a vonatra, ahol nincs jegyvásárlásra mód, akkor azt bankkártyával, a jegyvizsgálónál is megtehetjük. Ezek megoldások a most dúló koronavírus-járvány miatt elrendelt veszélyhelyzetben pedig kiváltképp előtérbe kerültek és fontosak, hiszen használatukkal érintésmentesen, fizikai kontaktus nélkül tudunk jegyet váltani és így biztonságosan utazni.
A megújulás következő 2020-as mérföldköve a MÁV-nál, hogy a korábbi, 2008-ban bevezetett weboldali jegyvásárlási felülete teljesen megújul, a belföldi jegyvásárlást követően év végén nemzetközi jegyeket is már itt válthatunk, ahogy bérletvásárlásra is lesz lehetőség.
Miért érik meg a MÁV-nak ezek a fejlesztések?
Az utasok digitális csatornák felé terelése egyre jobb számokat hoz. Az applikációban egy év alatt, 2018-ról 2019-re több mint 3,7 millióval nőtt az eladott jegyek száma és lett 4,6 millió, a regisztrált felhasználók pedig már közel 300 ezren vannak. Az applikáció felhasználóinak száma idén – a kijárási korlátozás előtti időszakban - naponta 3-500 fővel bővült, akik naponta átlagosan 20 ezer jegyet és bérletet vásároltak online. A vasúttársaság abban is élen jár, hogy minden közösségi közlekedési szektor termékei értékesítésére felkészült, így a teljes közlekedési közszolgáltatás elektronikus, érintésmentes jegyértékesítésére, ellenőrzésére képes, és már most lehet venni a MÁV mellett, a HÉV, a GySEV, a BKK és a Volánbusz járműveire jegyeket és bérleteket.
A MÁV a koronavírus-járvány miatt elrendelt veszélyhelyzetre és a kijárási korlátozásra való tekintettel azt kéri az utasaitól, hogy csak az induljon útnak otthonról, akinek feltétlenül szükséges. Most az egészségünk védelme a legfontosabb.