Üzleti szegmensekben jól teljesített az Invitel

A 2009. március 31-én zárult negyedév eredményei már a teljes időszakra magukban foglalják a Memorex akvizíció hatásait, szemben a 2008. március 31-én zárult negyedévvel, amelyekben az Invitel akvizíció hatásai csak két hónapra szerepeltek. A 2008. március 31-én zárult negyedév pénzügyi eredményei az Invitel Holdings elődjének, a Hungarian Telephone and Cable Corp. vállalatnak az eredményei.

Az Invitel Holdings árbevétele a 2009. március 31-én zárult negyedévben 104,4 millió dollárra nőtt, amely a 2008. március 31-én végződő negyedév árbevételéhez képest a funkcionális valuta alapján számítva 4 százalékos növekedést jelent. Az üzemi nyereség a 2009. március 31-én zárult negyedévben 18,5 millió dollár volt, amely a funkcionális valuta alapján számítva 7 százalékos növekedést jelent a 2008. március 31-én végződő negyedév üzemi nyereségéhezhez képest. A 2009. március 31-én végződő negyedévre vonatkozóan az Invitel Holdings törzsrészvényesekre eső nettó vesztesége 75 millió dollár, ez 4,53 dollár egy részvényre jutó nettó veszteségnek felel meg, szemben a 2008. március 31-én végződő negyedév 4 millió dollár, vagy részvényenkénti 0,22 dollár nettó jövedelemmel. A nettó jövedelem ilyen irányú csökkenését döntő mértékben az árfolyam veszteségek növekedése valamint a 2008. év első negyedévéhez képest csökkenő származékos ügyletekből eredő nyereségek okozták.

  • Lakossági hangszolgáltatások - A lakossági hangszolgáltatások terén az Invitel Holdings bruttó árrése a 2009. március 31-én zárult pénzügyi negyedévben 20,9 millió dollár volt, amely a 2008. március 31-én végződő negyedév bruttó árréséhez képest funkcionális valuta alapján számítva 17 százalékos csökkenést jelent. Ez főként annak tudható be, hogy a hagyományos koncessziós területeken belül csökkent az előfizetők száma, valamint csökkent az alacsony árrésű közvetítőválasztásos vezetékes telefonszolgáltatásra előfizetők száma is.
  • Lakossági internet - A lakossági internet-üzletágban az Invitel Holdings továbbra is növekedett mind a hagyományos koncesszió területén, mind azon kívül. A lakossági internet-üzletágban az Invitel Holdings bruttó árrése a 2009. március 31-én zárult negyedévben 8,5 millió dollár volt, amely a 2008. március 31-én végződő negyedév bruttó árréséhez képest funkcionális valuta alapján számítva 1 százalékos növekedést jelent. A lassúbb növekedési ütem annak tudható be, hogy a vonalas szélessávú piac általánosságban is lelassult.
  • Üzleti szolgáltatások - Az üzleti szolgáltatások terén az Invitel Holdings bruttó árrése a 2009. március 31-én zárult negyedévben 20,7 millió dollár volt, amely a 2008. március 31-én végződő negyedév bruttó árréséhez képest funkcionális valuta alapján számítva 5 százalékos csökkenést jelent. A csökkenés elsősorban bizonyos nagyobb volumenű szerződések újratárgyalásának és megtartásának köszönhető.
  • Nagykereskedelem - A nagykereskedelmi szolgáltatások terén az Invitel Holdings bruttó árrése a 2009. március 31-én zárult negyedévben 27,3 millió dollár volt, amely a 2008. március 31-én végződő negyedév bruttó árréséhez képest funkcionális valuta alapján számítva 11 százalékos növekedést jelent. A növekedés oka elsősorban a Memorex akvizíció eredményeinek beszámítása.

Az Invitel Holdings nettó működési cash-flowja a 2009. március 31-én zárult negyedévben 39,6 millió dollár volt.

Fontosnak tartjuk megjegyezni, hogy a 2007. március 31-én és a 2008. március 31-én zárult negyedévek dollárban kifejezett eredményadatainak összehasonlítását a két időszak eltérő forint/dollár átlagárfolyama is jelentősen befolyásolja. A 2008. március 31-i negyedév átlagos forint/dollár árfolyamának kiszámításához használt átváltási árfolyamhoz képest a 2009. március 31-én zárult időszak átlagos forint/dollár árfolyamának kiszámításához használt forint átváltási árfolyam átlagosan 23 százalékkal értékelődött le az amerikai dollárhoz képest.

Martin Lea vezérigazgatüó véleménye

A most közzétett pénzügyi eredmények kapcsán az Invitel Holdings elnök-vezérigazgatója Martin Lea elmondta, hogy „A makroökonómiai helyzet miatt egyértelműen nagy kihívásokkal kell szembenéznünk a magyarországi piacon. Ez különösen lakossági hangszolgáltatásainkra és internet üzletágainkra van kihatással. Nagykereskedelmi és üzleti szegmenseink továbbra is kiválóan teljesítenek, ami tükrözi stratégiánk fő területeit."

Véleményvezér

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek 

A köztársasági elnök nyugodtan találkozhat politikusokkal, nem ez dönti el a függetlenségét.
Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát

Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát 

Nehéz a sorsa az almatermelőknek és a vásárlóknak, bezzeg a kereskedők.
Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo