Új szereplők élénkítenek

Bár a tavalyi évre jellemző visszafogott beruházási kedv várhatóan idén sem élénkül jelentősen, a HP szerint az új piaci tendenciák felrázhatják a magyar IT szektort. Erről árulkodnak a cég első negyedéves pénzügyi eredményei is.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A HP Magyarország árbevétele az előző negyedévhez képest 28 százalékkal, az előző év azonos időszakához képest pedig 19 százalékkal nőtt. Ezzel az eredménnyel a HP a legtöbb szegmensben gyorsabb növekedett a piaci átlagnál. (Az IDC előrejelzése szerint évi hat százalékkal nőhet a magyar piac.)

A növekedés hajtóereje nem elsősorban a beruházási kedv növekedése. Bár a költségek csökkentése a hazai vállalatok és magánszemélyek számára továbbra is a legfontosabb hajtóerő maradt, izgalmas, a magyar IT piac felnőtté válását mutató trend figyelhető meg. A vásárlók egyre nagyobb hányada nem a legolcsóbb, hanem a legalacsonyabb összköltséggel üzemeltethető megoldásokat keresi.

Egyre többen felismerik, hogy a minőségi, megbízható és kevesebb energiát fogyasztó gépek összességében kedvezőbbek, mint a túlságosan olcsó termékek. A trend különösen jól megfigyelhető a személyi számítógépek piacán, de igaz a szerver és adattárolási megoldásokra vagy a nyomtatási eszközökre is.

"Érdeklődéssel figyeljük a magyar IT piac konszolidációját - értékelte a trendet Hegedüs Gábor, a HP Magyarország ügyvezető igazgatója. - Néhány éves késéssel ugyan, de hozzánk is megérkezett az Amerikára és Nyugat-Európára jellemző, ár/érték arányban és üzemeltetési összköltségben gondolkodó üzleti szemlélet."

Kovács Zoltán IVSZ-elnök lapunknak adott interjújában reformokat és az államigazgatás modernizációját sürgeti az iparág fejlődéséhez.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo