A hazai internet hőskorában az SG.hu hiánypótló magazin volt, a havonta megjelenő offline periodikákon kívül nem voltak még minőségi, naprakész információkat közlő online kiadványok. Ezt ismerték fel az akkor húszéves alapítók, akik kezdetben éjszakánként a napi munka után szerkesztették a portált. A „garázsból" induló magazin komoly üzleti vállalkozássá vált, amely egyaránt népszerű az olvasók és a hirdetőpiaci szereplők körében.
A számítástechnika mára az élet minden területére behatolt, az SG.hu ezért a hazai piacon elsőként kezdett a számítástechnikához is kötődő tudományos híreket publikálni, majd később az iparági átfedések miatt a korai játék-hardver-informatika vonal mellett mobiltelefon és digitális képalkotási tartalmakkal is megjelent.
A magazin vezetősége korán felismerte, hogy az internet a szakértő felhasználói körtől eljut az átlagemberhez, ezért a kezdetektől fogva tudatosan egyszerű, olvasmányos megfogalmazásra, népszerű témaválasztásra törekedett.
„Sokszor vádoltak bennünket, főként a régi olvasóink, hogy cikkeink bulvárosak" - nyilatkozta az SG.hu Kiadói Kft ügyvezetője. Kővári Ádám elmondta, ez szándékosan volt így. „Valahol 2002-2003 körül ismertük fel, hogy felesleges újabb szakértőknek szóló magazint készíteni. Olyan lapot szerettünk volna csinálni, amely az átlagolvasó számára is érdekes."
Egy tízéves magazin múltja számokban is figyelemreméltó. Mára átlagosan 65 ezer egyéni látogató, 300 ezer lapletöltés és 30-40 új hír jellemzi naponta. Eddigi működése során több mint 60 ezer cikket közölt, melyekhez a fórumokon a 270 ezer regisztrált olvasó összesen 16 millió hozzászólást tett, a hírleveleket pedig naponta közel 240 ezer előfizető kapja.