A kifejlesztés előtt álló új generációs mobilfizetési rendszerben nem lesz szükség QR-kód vagy vonalkód beolvasására, és egyszerűbb lesz a közlekedési vagy koncertjegy vásárlása. A kísérleti projekt decemberben indult, a tervek között van olyan szoftver létrehozása is, amely magát a lefotózott árucikket is képes azonosítani a fizetési folyamat előtt.
„Az okostelefonos vásárlásoknál két fő problémával találkozik a vásárló: az egyik a biztonság, a másik azon termékek beazonosíthatósága, amelyekért fizetni szeretnénk. Biztonság tekintetében már bizonyított a Cellum megoldása: a több mint 170 ezer letöltéssel rendelkező MasterCard Mobile alkalmazás kétéves történetében semmilyen visszaélésre nem került sor. A pályázati forrás segítségével megvalósuló rendszer mobiltelefonra optimalizált funkciókkal rendelkezik, képes lesz egyebek között tárgyfelismerésre, hűségprogramok integrálására, és fontos elem, hogy lehetőséget ad a vásárlási adatok fogyasztóspecifikus, gyors és egyedi elemzésére – mondta Inotay Balázs, a Cellum stratégiai igazgatója.
A kísérleti fejlesztés új távlatokat nyithat mind a kereskedők, mind a vásárlók számára. Az új funkciók beépítésével még szélesebb körben válik alkalmazhatóvá a mobilfizetési technológia, a fogyasztói attitűdök még mélyebb elemzése pedig számos új marketing- és üzleti lehetőséget ad a kereskedők kezébe. A Cellum cégcsoport 2011-ben kezdte meg nemzetközi terjeszkedését: leányvállalatot hozott létre Ausztriában, Bulgáriában és Albániában, valamint képviseleti irodát nyitott New Yorkban és Jakartában. A Cellum-Csoport PCI DSS megfelelési tanúsítvánnyal rendelkezik.