Nyolc cég nyert Greennovációs Nagydíjat

Csütörtökön átadták a II. FMCG Greennovációs Nagydíj pályázat díjait. A Kiemelt fődíjat idén a COOP Szeged nyerte el. Öt első helyezést és két különdíjat is kiosztottak az ünnepélyes díjátadón.

Az immár második alkalommal meghirdetett Greennovációs Nagydíj pályázatra idén 5 kategóriában lehetett nevezni. A Greennovatív gyártó, Greennovatív termék, Greennovatív kereskedő, Greennovatív szolgáltatás és Greennovatív aktivitás, promóció kategóriában  összesen 18 pályázatot értékelt a neves zsűri.

Immár másodiuk alkalommal adták át a Greennovációs NagyDíjat - Forrás: élelmiszer.hu

„Idén a gyártói és a kereskedői kategóriában volt a legszorosabb a mezőny, mindegyik pályázat azt mutatta, hogy a napi fogyasztási cikkek piacán jelenlevő vállalatok egyre tudatosabban alkalmazzák a fenntarthatósági elveket, és egyre többet foglalkoznak a zöld innovációkkal, ami azt is jelenti, hogy élen járnak energia megtakarításban és a rendelkezésre álló erőforrások optimális, fenntartható felhasználásában.” - mondta Gyaraky Zoltán, a bíráló bizottság tagja, a Vidékfejlesztési Minisztérium Élelmiszer-feldolgozási Főosztály Főosztályvezetője.

A zsűri kategóriánként egy első helyezést osztott ki, ezenfelül egy pályázatot Greennovatív ötlet díjjal jutalmazott; ezenfelül átadásra került az Élelmiszer szaklap különdíja, valamint az idei pályázat legmagasabb pontszámát elért Kiemelt fődíja is.

„Nagyon örülünk, hogy ezekben a válságos időkben is (vagy talán épp ennek köszönhetően) ilyen sok cég gondol a jövőre, hiszen a pályázatokból kiderült, hogy mind a gyártók, mind a kereskedők, de még az agrárium és az ipar más területein tevékenykedő cégek is milyen óriási erőfeszítéseket tesznek a fenntarthatóbb működésért. Látszik, hogy a greennovatív gondolkodás igenis foglalkoztatja az FMCG-szektort és reméljük, hogy jövőre még több, még tartalmasabb pályázatokat értékelhetünk – mondta Ács Dóra, az Élelmiszer szaklap főszerkesztője.

A nyertes pályázatok a következők:

Fődíj:

COOP Szeged Zrt.

"Fókuszban a környezettudatosság a COOP Szeged Zrt." c. pályázata

Greennovatív gyártó kategória

Unilever Magyarország Kft.

Korszerű hűtőház építése az Unilever Magyarország Kft. veszprémi jégkrémgyárában  c. pályázata

Greennovatív termék kategória

AGRO.bio Hungary Kft.

Egészséges, stessztűrő növény - fokozott termésbiztonság - jobb minőségű élelmiszer-alapanyag   c. pályázata

Greennovatív kereskedő kategória

Tesco - Globál Áruházak Zrt.

Szelektív hulladékgyűjtési projektek

(A Tesco két pályázatot nyújtott be, a kettőt összességében értékelte a zsűri.)

Greennovatív szolgáltató kategória

LHG Kft.

IHHT rendszer - Integrált Hibrid Hőszivattyús Természetes kötegű kalorikus rendszer   c. pályázata

Greennovatív aktivitás, promóció kategória

Bell and Partners Kft.

Zöldlista vásárló program   c. pályázata

(Megbízó: Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség)

Greennovatív ötlet Különdíj

CHEP Magyarország Kft.

Mitől "zöld" a kék?   c. pályázata

Élelmiszer szaklap Különdíj

Tetra Pak Csomagolóanyag Gyártó Zrt.

Greennováció a TetraPak Csomagolóanyag Gyártó Zrt-nél  c. pályázata

 

Véleményvezér

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 
Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost 

A független országgyűlési képviselőnek hétmillió forintba került egy régebbi Orbán-beszéd lejátszása a parlamentben. 
Megéri majd átmenni vásárolni: olyan bolt nyílik Szlovákiában, amilyen Magyarországon nincs

Megéri majd átmenni vásárolni: olyan bolt nyílik Szlovákiában, amilyen Magyarországon nincs 

Komoly vetélytársat kapnak a diszkontláncok.
Orbán Viktor Európa szégyenpadjára tette Magyarországot

Orbán Viktor Európa szégyenpadjára tette Magyarországot 

Mivel egyedül vétózott. 
Milyen rezsicsökkentés? Nálunk a legmagasabb az áram ára

Milyen rezsicsökkentés? Nálunk a legmagasabb az áram ára 

Erre Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő hívta fel a figyelmet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo