Mcdolnald's: húsz év számokban

Idén érte el a második X-et a gyorsétterem Magyarországon, amely tavaly minden korábbi rekordot megdöntött. 77 millió vendég, 34,6 milliárdos forgalom.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az első éttermet még 1988-ban nyitotta meg a Mcdolnald's a fővárosi Régiposta utcában, akkor kilenc termékkel várták a vendégeket - közölte a témában tartott sajtótájékoztatón Radek Janalík, a Mcdolnald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft. ügyvezető igazgatója. Az azóta eltelt időszakban összesen 95 éttermet nyitottak az országban - a legnagyobb növekedés 1995 és 1998 között volt - és tavaly sikerült elérni, hogy az ország minden megyéjében legyen egy Mcdolnald's.

Nemcsak az éttermek, hanem a termékek száma is nőt az elmúlt időszakban, hiszen mára már mintegy 45 féle étel, ital közül választhatunk. Természetesen az árak is nőttek: '88-ban még 43 forintba került a BigMac, 25 forintba a hamburger és nagy adag sült krumpli. Bár az áremelkedés elengedhetetlen volt, az inflációhoz képest így is 50 százalékkal kisebb mértékben növelték az árakat - közölte ezzel kapcsolatban Radek Janalík.

Dinamikus növekvő forgalom és vendégszám

Az éttermek számának növelésével a forgalom is nőtt: amíg a kezdeti évben százmilliós forgalmat bonyolítottak, addig tavaly már 34,6 milliárdot költött a mintegy 77 millió vendég. Ennek megfelelően a legnépszerűbb terméknek számító sajtburgerből 40 milliót adtak el tavaly, ugyanannyit, ahány adag sült krumplit, de a BigMac-ből is ötmillió fogyott. Az ügyvezető igazgató elmondása szerint a sajtburgerek sikerét az úgynevezett "párszázas" akció hozta meg: 2002-ben vezették be, azóta megháromszorozódott az eladás.

Ugyancsak népszerűek lettek a McCafék, illetve a reggeli menükínálatokat is sokan keresik - állította Radek Janalík. A kávézók forgalma dinamikusan nőtt, a tavalyi árbevétel meghaladta az 570 millió forintot, látogatóinak száma, pedig elérte a 2,2 milliót. A reggelik népszerűségét pedig az mutatja, hogy minden tizedik vendég kifejezetten miattuk tér be az éttermekbe, így nem meglepő, hogy az ebből fakadó árbevétel 2007-ben meghaladta a 2,8 milliárd forintot.

Jövőbeli tervek

Az idei évben újabb 5-10 százalékos növekedést vár a cég és a tervek szerint a következő három évben legalább húsz új éttermet nyitnak - közölte Radek Janalík. 2008-ban összesen 2,5 milliárdos beruházást terveznek, ebből 1,5 milliárdot költenek öt új étterem nyitására, 600 millióból alakítanak ki új McCafékat és 400 millióból szereznek be új berendezéseket, gépeket.

A piac adta bővülési lehetőségek miatt a hálózatfejlesztési politika változik: eddig csak olyan településen nyílt McDonald's étterem, ahol a lakosok száma meghaladta a 100 ezer főt, de 2008-tól az alsó határ 50 ezerre módosul. Összehasonlításképpen az USA-ban 25 ezres lakosszámonként épül egy-egy újabb étterem, míg Oroszországban egymillió ez a szám.

Bővítenék a menüválasztékot is, így idén további csirkés és halas termékek jelennek meg a palettán és az italválaszték is bővül. Az egészségtudatos étrend kedvelői az egyre szélesedő saláta kínálatból, az autós vendégek pedig "drive-barát" különleges "fingerfood" harapnivalók közül választhatnak majd a jövőben.

2007-ben az 5 új étteremből 3-at franchise partner nyitott, valamint további 2 vállalati egységet adtak át partneri kézbe. A vállalat a saját- és a franchise-üzemeltetésű éttermek arányán is változtatni kíván: 2011-ig a jelenlegi 49 százalékról 56-ra növelné a franchise partnerek részesedését.

Véleményvezér

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo