A Malév ez év szeptember 21-én repül utoljára Torontóba és október 25-én New Yorkba. A közlemény szerint az érvényes repülőjeggyel rendelkezőknek a Malév visszafizeti a jegy árát, vagy más légitársaságok járataival juttatja el őket a célállomásra. A foglalással rendelkező utasok számára pedig a légitársaság alternatív útvonalat kínál fel egy európai átszállással.
A légitársaság a veszteséges üzemeléssel indokolja a járatok megszüntetését és jelzi, hogy a továbbiakban elsősorban a dinamikusan fejlődő kelet-európai piacokra összpontosít. A légitársaság közlése szerint a kerozin árának emelkedése miatt a Budapest-New York-Budapest légi út üzemeltetési költsége utanként 7 millió forinttal (49 ezer dollárral) magasabb az egy évvel korábbinál.
A flotta átalakítása eredményeként a Malév már a téli időszaktól menetrendbe állítja a költséghatékony és környezetkímélő Q400-as turboprop repülőgépeket. Ezek felváltják a korábban beszerzett CRJ-200-as regionális repülőgépeket és a Fokker-70-eseket, amelyeket a légitársaság 2009 decemberétől fokozatosan von ki a forgalomból.
A Malév a napokban írt alá szándéknyilatkozatot a Q400-as repülőgépek gyártójával, a kanadai Bombardier-val, amely szerint a 2008-2009-es téli menetrendtől négy használt, majd 2012-től négy új Q400-as repülőgépet szerez be. Az aláíráskor a légitársaság azt közölte, hogy a szerződés aláírása a közeljövőben várható.
Mint ismeretes, a Malév a Domogyedevói Nemzetközi Repülőtér infrastruktúrája, a közvetlen átszállási lehetőség és a kelet-nyugati utazási igények jobb kiszolgálása révén a Malév a saját veszteségmérséklő programját egészítheti ki forgalom- és mielőbbi nyereségbővítő stratégiájával.