Környezettudatos gyártásban érdekeltek

A Canon környezetvédelmi stratégiájának célja, hogy tevékenysége során 50 százalékkal kevesebb erőforrást használjon, mint 2000-ben.

A Canon - felismerve a globális környezet ingatag állapotát - tevékenységének minden szintjén arra törekszik, hogy innovatív fejlesztéseivel olyan megoldásokat kínáljon, amelyek a lehető legkisebb környezeti hatást kifejtve, az erőforrások hatékony kiaknázása mellett találkoznak a 21. század felhasználói igényeivel - mondta Moravcsik László, a Canon Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

A Canon a 2006-os évben globális szinten 10 százalékos árbevétel növekedést ért el, melynek 8 százalékát - korábbi gyakorlatnak megfelelően - jövőre is kutatás-fejlesztésre fordítja. A Canon ebben látja a fejlődés motorját, hiszen a jövőben csak az a vállalat játszhat szerepet az üzleti világban, amely a környezetért és a fenntartható fejlődésért felelős stratégiával rendelkezik a termékek tervezése, előállítása, karbantartása, felhasználása és újrahasznosítására területén egyaránt - tette hozzá Moravcsik László. Az innovációs sikereket három díj is bizonyítja.

A fenntartható fejlődésre összpontosító vállalat útjára indította saját, Factor 2 elnevezésű környezetvédelmi stratégiát, amelynek célja, hogy tevékenysége során 2010-re azonos munkára vetítve 50 százalékkal kevesebb erőforrást használjon, mint 2000-ben. Ennek érdekében olyan megoldásokon dolgozik, melyek három fontos területre összpontosítanak: energiatakarékosság, vegyi anyagok visszaszorítása és takarékos nyersanyag-felhasználás. A drámai mértékű energiafelhasználás csökkentést megcélzó Factor 2 stratégia keretében a Canon olyan megoldások előállásán fáradozik, amelyek nemcsak könnyebb anyagokból, de növényi eredetű és újrahasznosítható műanyagok felhasználásával, ózonmentes technológiák alkalmazásával, lehetőség szerint veszélyes anyagok kizárása mellett készülnek.

A stratégia az értékes, ugyanakkor szűkös erőforrások védelmében többek között olyan irányokat is megfogalmaz, melyek a széndioxid kibocsátás drámai mértékű csökkentését célozzák. A célok megfogalmazását követően pedig a vállalat közúti szállítási módozatainak zömét vízi, illetve vasúti útvonalakra cserélte, valamint lépéseket tesz a csomagolás és más logisztikai kérdések területén is.

#img2#

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo