Környezetbarát naptej a dm polcain

Mit tehetünk, ha a fenntarthatóságot szeretnénk beépíteni a mindennapok gyakorlatába? A dm döntéseiben jelentős szerepe van a fenntarthatóságnak: a saját márkás termékek csomagolásában és az összetevők terén is fontos lépések történtek. Idén egy új, „zöld” naptejet kínálnak a családoknak.

A vállalat nemcsak saját folyamatainak optimalizálásán munkálkodik, de felelősséget érez abban is, hogy felhívja a figyelmet a választási lehetőségekre: talán ritkán gondolunk arra, hogy egy-egy utántöltő megvásárlásával hány százalék felesleges csomagolást spórolhatunk meg, s nem mindig figyelünk arra sem, hogy a csomagolás újrahasznosított-e. Általában nem mélyedünk el az összetevők tanulmányozásában, pedig ezek az apró döntések is számítanak. A dm vásárlói számára leginkább a választékon keresztül érzékelhető a fenntarthatóság: az üzletek a környezetbarát termékek széles választékát kínálják, saját márkás termékeik fejlesztésénél pedig kiemelt szerepük van a fenntarthatósági szempontoknak.

A csomagolások fejlesztésénél is fontos, hogy minél inkább sikerüljön megóvni az erőforrásokat. Idén nyárra a dm a naptejek kínálatát is „zöld” megoldással bővíti: a saját márkás SUNDANCE termékcsalád új tagjai gyermek és felnőtt változatban is elérhetők, különlegességük, hogy nem tartalmaznak octocrylene összetevőt, mikroplasztikot és vízben oldódó szintetikus polimereket sem.

Az összetevők kiválasztásánál fontos szempont volt, hogy a lehető legkisebb mértékben alkalmazzanak nehezen lebomló alapanyagokat, a gyermekeknek szóló változat pedig mentes az illatanyagoktól is. A drogéria a napvédők használata mellett a lehető legtöbb fórumon felhívja a figyelmet azokra az óvintézkedésekre, amelyekkel csökkenthető a napégés kockázata, és évről évre pályázattal segíti a magyarországi óvodákat a megelőzésben. A saját márkás termékek terén egyéb innovatív lépéseket is tettek: elindult a klímasemlegesített termékcsalád fejlesztése. A cél, hogy a fenntarthatóság terén elért eredményeket minél több saját márkás terméknél felhasználják; ezekkel a kis lépésekkel nagy hatás érhető el.

 

https://www.dm.hu/uj/legynaprakesz/

Körforgásban

A dm márkás termékeknél a papír- és kartoncsomagolásoknál nagymértékben újrahasznosított anyagokat használnak, vagy felelős erdőgazdálkodásból származó friss rostokat alkalmaznak, ezek FSC tanúsítvánnyal rendelkeznek. Mivel egyelőre kevés a valóban megfelelő alternatíva a műanyag helyettesítésére, a dm az erőforrások megóvására koncentrál. Optimalizálják a flakonokat, ahol tudják, kartonra cserélik a műanyagot. Az alverde flakonok 98 százalékban, az alverde tubusok legalább 50 százalékban, a SEINZ tusfürdők és samponok flakonjai pedig minimum 94 százalékban újrahasznosított anyagot tartalmaznak. A SEINZ márka a Plastic Bank támogatója. A szervezet a fejlődő és a feltörekvő országokban segíti a hulladékok összegyűjtését és ártalmatlanítását, hozzájárulva, hogy az emberek pénzhez, oktatáshoz jussanak a műanyaghulladék összegyűjtése által.

Véleményvezér

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo