Hitelkártya: "először nehezen hitték el"

A Citibank Magyarország első valódi hitelkártyáját bocsátotta ki tíz évvel ezelőtt. Az MNB legfrissebb hivatalos jelentése szerint a hazai pénzintézetek összesen 1,7 millió hitelkártyát bocsátottak ki a magyar piacon 2007 végéig. A Citibank hitelkártyáinak száma 2008 májusában elérte a 230 ezret, a költések tekintetében nagyarányú piaci részesedést tudhat magáénak a bank.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az új termék megértéséhez és gyakorlati használatának elsajátításához elengedhetetlen volt a Citibanknak a média támogatásával folytatott ismeretterjesztő és tájékoztató tevékenysége, amely a kezdetektől segítséget nyújtott a magyar fogyasztóknak, hogy megismerjék és kihasználják a kártyában rejlő előnyöket és lehetőségeket.

A Citibank ma is vezető szerepet tölt be a magyar hitelkártya-piacon, az ügyfeleknek a legtöbb típusú saját, illetve közös márkajelzésű hitelkártyát kínálja: Arany és Ezüst Citibank hitelkártya, Arany és Ezüst T-Mobile-Citibank közös márkajelzésű hitelkártya, Arany és Ezüst Malév-Citibank közös márkajelzésű hitelkártya, Arany és Ezüst Shell MasterCard a Citibanktól hitelkártya, valamint a nagy presztízsértékű Platinum Hitelkártya.

Fontos a biztonság

A Citibank egyedülálló biztonsági intézkedésekkel védi ügyfeleit a kártyahasználat során, melynek részei a kártyabirtokos portréfotójának megjelenítési lehetősége a plasztikon, a kártya elején szereplő gravírozott aláírás, az ügyfél által választható PIN-kód, mely egyszerűen és kényelmesen bármikor díjmentesen változtatható, ingyenes azonnali kártyaletiltás a hét minden napján és órájában a CitiPhone Banking telefonos ügyfélszolgálaton, valamint a szolgáltatásra előfizetett ügyfelek számára azonnali SMS-üzenet a tranzakciókról.

Mindemellett, a bank egy szofisztikált biztonsági, csalásmegelőzési figyelőrendszert üzemeltet, mely több kockázatkezelési folyamat támogatásával lehetővé teszi, hogy a bank szakemberei a leghatékonyabban akadályozhassák meg, illetve a lehető legrövidebb időn belül deríthessék fel az esetleges visszaéléseket. Ennek köszönhetően a Citibank-hitelkártyákkal való visszaélések megakadályozásának aránya közel 100 százalékos.

"Nehezen hitték el"

Batara Sianturi, a Citibank Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: "Büszkén ünnepeljük a hitelkártya bevezetésének tízéves évfordulóját, hiszen egy addig ismeretlen fizetőeszközt kínáltunk a magyar ügyfeleknek 1998-ban. Persze akkor már ismerték a betéti kártyát, de azt nehezen hitték el, hogy a hitelkártyával nem a saját, banknál elhelyezett pénzüket használják, hanem a bank által meghatározott hitelkeretből szabadon gazdálkodva költhetnek. Kezdetben érzékeltük az ügyfelek eladósodás miatti aggodalmát, azonban segítségünkkel a hitelkártya-birtokos ügyfelek megismerték és megértették a kártya működését, és rájöttek, hogy milyen kényelmes, ha mindig ott lapul a zsebükben a kis plasztik, s így nem szükséges minden egyes megvásárolandó áruhoz hosszas, bonyolult folyamat során személyi kölcsönt igényelniük. Sőt, bizonyos feltételek mellett egy ideig kamatmentesen vásárolhatnak a hitelkártyával. Ez egy nagyon fontos mérföldkő volt a magyar pénzügyi piacon."

"Kezdetben két éven át kizárólagos hitelkártya-kibocsátók voltunk a magyar piacon, s az első három évben évente megdupláztuk a kártyáink számát. 2002 után sorra jöttek ki a pénzintézetek saját hitelkártyájukkal, ám mi újabb s újabb értéknövelő szolgáltatásunk bevezetése révén továbbra is megőriztük vezető piaci szerepünket. Páratlan termékek és szolgáltatások bevezetésére helyeztük a hangsúlyt. Ehhez társult az a változatos oktatási tevékenység - tévében, rádióban, a sajtóban, interneten, tájékoztató füzetekben -, amellyel az elmúlt évtizedben segítettük az ügyfeleket abban, hogy aktív kártyahasználóként a lehető legtöbb értéket és előnyt hozzák ki önmaguk számára a kártyahasználatból." - tette hozzá Batara Sianturi.

Egyre több mindenre lehet használni

Thomas Matthew, a Citibank Zrt. hitelkártya-üzletágának vezetője hozzátette: "Új hitelkártyáink bevezetése és szolgáltatásaink fejlesztése során mindig az ügyféligényeket vettük figyelembe. Elhoztuk Magyarországra páratlan globális kártyaüzletágunk tapasztalatait. Így jutottunk el mára odáig, hogy a magyar piacon a legváltozatosabb a termékkínálatunk és a legtöbb egyedi szolgáltatást kínáljuk. Amikor például azt tapasztaltuk, hogy számos ügyfél éjjel-nappal szeretne élő ügyfélszolgálati kapcsolatot pénzügyei intézésére, bevezettük a 24-órás CitiPhone Banking hitelkártyákra kiterjedő szolgáltatását, amelyet aztán folyamatosan fejlesztettünk. Amikor ügyfeleink jelezték, hogy szeretnének telefondíjat és egyéb közüzemi díjat fizetni a kártyával, bevezettük a csoportos beszedési fizetési lehetőséget, mellyel segítettünk elkerülniük a sorbaállást és a késedelmes fizetést. Amikor azt vettük észre, hogy ügyfeleink havi részletekben szeretnének fizetni, bevezettük a Könnyített Törlesztést, majd nem sokkal később az Egyből Kölcsön szolgáltatást is kifejlesztettük annak érdekében, hogy ügyfeleink gyorsan, kedvezőbb kamattal készpénzhez juthassanak hitelkártyájukkal."

"Ezek mellett, természetesen kiemelkedő fontosságú számunkra partnerkapcsolatunk a T-Mobile-lal, a Shell Magyarországgal és a Malévvel. A maguk iparágában vezető vállalatokkal együttműködésben dolgoztuk ki az ügyfeleknek számos hozzáadott értékkel szolgáló közös márkajelzésű hitelkártyáinkat." - folytatta Thomas Matthew.

Jelenlegi helyzet

Mára a hitelkártya már több, mint egyszerűen rugalmas, kényelmes és biztonságos fizetőeszköz, hiszen számos olyan egyéb szolgáltatást kínál - mint például a Malév Duna Club törzsutas pontok gyűjtése, vásárlások és Shell-kutaknál történő tankolások utáni jóváírások, kedvezményes vásárlás partnerüzletekben, stb. -, amelyek növelik az ügyfeleknek nyújtott értéket és hasznosságot.

A tízéves évforduló alkalmából az év során számos akcióval és promócióval kedveskedik a bank az ügyfeleinek. Így többek között azzal a "cash back" promócióval, melynek keretében az április 15-e után Citibank saját márkajelzésű hitelkártyát igénylő ügyfelek egy évig éves díj nélkül használhatják a hitelkártyájukat, s ezen felül a kártyaigénylés jóváhagyásától számított 30 napon belül végzett vásárlási tranzakciók értékének 10 százalékát, maximum 10 ezer forintot jóváír a bank az ügyfél kártyaszámláján.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo