Hitelkártya: "először nehezen hitték el"

A Citibank Magyarország első valódi hitelkártyáját bocsátotta ki tíz évvel ezelőtt. Az MNB legfrissebb hivatalos jelentése szerint a hazai pénzintézetek összesen 1,7 millió hitelkártyát bocsátottak ki a magyar piacon 2007 végéig. A Citibank hitelkártyáinak száma 2008 májusában elérte a 230 ezret, a költések tekintetében nagyarányú piaci részesedést tudhat magáénak a bank.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az új termék megértéséhez és gyakorlati használatának elsajátításához elengedhetetlen volt a Citibanknak a média támogatásával folytatott ismeretterjesztő és tájékoztató tevékenysége, amely a kezdetektől segítséget nyújtott a magyar fogyasztóknak, hogy megismerjék és kihasználják a kártyában rejlő előnyöket és lehetőségeket.

A Citibank ma is vezető szerepet tölt be a magyar hitelkártya-piacon, az ügyfeleknek a legtöbb típusú saját, illetve közös márkajelzésű hitelkártyát kínálja: Arany és Ezüst Citibank hitelkártya, Arany és Ezüst T-Mobile-Citibank közös márkajelzésű hitelkártya, Arany és Ezüst Malév-Citibank közös márkajelzésű hitelkártya, Arany és Ezüst Shell MasterCard a Citibanktól hitelkártya, valamint a nagy presztízsértékű Platinum Hitelkártya.

Fontos a biztonság

A Citibank egyedülálló biztonsági intézkedésekkel védi ügyfeleit a kártyahasználat során, melynek részei a kártyabirtokos portréfotójának megjelenítési lehetősége a plasztikon, a kártya elején szereplő gravírozott aláírás, az ügyfél által választható PIN-kód, mely egyszerűen és kényelmesen bármikor díjmentesen változtatható, ingyenes azonnali kártyaletiltás a hét minden napján és órájában a CitiPhone Banking telefonos ügyfélszolgálaton, valamint a szolgáltatásra előfizetett ügyfelek számára azonnali SMS-üzenet a tranzakciókról.

Mindemellett, a bank egy szofisztikált biztonsági, csalásmegelőzési figyelőrendszert üzemeltet, mely több kockázatkezelési folyamat támogatásával lehetővé teszi, hogy a bank szakemberei a leghatékonyabban akadályozhassák meg, illetve a lehető legrövidebb időn belül deríthessék fel az esetleges visszaéléseket. Ennek köszönhetően a Citibank-hitelkártyákkal való visszaélések megakadályozásának aránya közel 100 százalékos.

"Nehezen hitték el"

Batara Sianturi, a Citibank Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: "Büszkén ünnepeljük a hitelkártya bevezetésének tízéves évfordulóját, hiszen egy addig ismeretlen fizetőeszközt kínáltunk a magyar ügyfeleknek 1998-ban. Persze akkor már ismerték a betéti kártyát, de azt nehezen hitték el, hogy a hitelkártyával nem a saját, banknál elhelyezett pénzüket használják, hanem a bank által meghatározott hitelkeretből szabadon gazdálkodva költhetnek. Kezdetben érzékeltük az ügyfelek eladósodás miatti aggodalmát, azonban segítségünkkel a hitelkártya-birtokos ügyfelek megismerték és megértették a kártya működését, és rájöttek, hogy milyen kényelmes, ha mindig ott lapul a zsebükben a kis plasztik, s így nem szükséges minden egyes megvásárolandó áruhoz hosszas, bonyolult folyamat során személyi kölcsönt igényelniük. Sőt, bizonyos feltételek mellett egy ideig kamatmentesen vásárolhatnak a hitelkártyával. Ez egy nagyon fontos mérföldkő volt a magyar pénzügyi piacon."

"Kezdetben két éven át kizárólagos hitelkártya-kibocsátók voltunk a magyar piacon, s az első három évben évente megdupláztuk a kártyáink számát. 2002 után sorra jöttek ki a pénzintézetek saját hitelkártyájukkal, ám mi újabb s újabb értéknövelő szolgáltatásunk bevezetése révén továbbra is megőriztük vezető piaci szerepünket. Páratlan termékek és szolgáltatások bevezetésére helyeztük a hangsúlyt. Ehhez társult az a változatos oktatási tevékenység - tévében, rádióban, a sajtóban, interneten, tájékoztató füzetekben -, amellyel az elmúlt évtizedben segítettük az ügyfeleket abban, hogy aktív kártyahasználóként a lehető legtöbb értéket és előnyt hozzák ki önmaguk számára a kártyahasználatból." - tette hozzá Batara Sianturi.

Egyre több mindenre lehet használni

Thomas Matthew, a Citibank Zrt. hitelkártya-üzletágának vezetője hozzátette: "Új hitelkártyáink bevezetése és szolgáltatásaink fejlesztése során mindig az ügyféligényeket vettük figyelembe. Elhoztuk Magyarországra páratlan globális kártyaüzletágunk tapasztalatait. Így jutottunk el mára odáig, hogy a magyar piacon a legváltozatosabb a termékkínálatunk és a legtöbb egyedi szolgáltatást kínáljuk. Amikor például azt tapasztaltuk, hogy számos ügyfél éjjel-nappal szeretne élő ügyfélszolgálati kapcsolatot pénzügyei intézésére, bevezettük a 24-órás CitiPhone Banking hitelkártyákra kiterjedő szolgáltatását, amelyet aztán folyamatosan fejlesztettünk. Amikor ügyfeleink jelezték, hogy szeretnének telefondíjat és egyéb közüzemi díjat fizetni a kártyával, bevezettük a csoportos beszedési fizetési lehetőséget, mellyel segítettünk elkerülniük a sorbaállást és a késedelmes fizetést. Amikor azt vettük észre, hogy ügyfeleink havi részletekben szeretnének fizetni, bevezettük a Könnyített Törlesztést, majd nem sokkal később az Egyből Kölcsön szolgáltatást is kifejlesztettük annak érdekében, hogy ügyfeleink gyorsan, kedvezőbb kamattal készpénzhez juthassanak hitelkártyájukkal."

"Ezek mellett, természetesen kiemelkedő fontosságú számunkra partnerkapcsolatunk a T-Mobile-lal, a Shell Magyarországgal és a Malévvel. A maguk iparágában vezető vállalatokkal együttműködésben dolgoztuk ki az ügyfeleknek számos hozzáadott értékkel szolgáló közös márkajelzésű hitelkártyáinkat." - folytatta Thomas Matthew.

Jelenlegi helyzet

Mára a hitelkártya már több, mint egyszerűen rugalmas, kényelmes és biztonságos fizetőeszköz, hiszen számos olyan egyéb szolgáltatást kínál - mint például a Malév Duna Club törzsutas pontok gyűjtése, vásárlások és Shell-kutaknál történő tankolások utáni jóváírások, kedvezményes vásárlás partnerüzletekben, stb. -, amelyek növelik az ügyfeleknek nyújtott értéket és hasznosságot.

A tízéves évforduló alkalmából az év során számos akcióval és promócióval kedveskedik a bank az ügyfeleinek. Így többek között azzal a "cash back" promócióval, melynek keretében az április 15-e után Citibank saját márkajelzésű hitelkártyát igénylő ügyfelek egy évig éves díj nélkül használhatják a hitelkártyájukat, s ezen felül a kártyaigénylés jóváhagyásától számított 30 napon belül végzett vásárlási tranzakciók értékének 10 százalékát, maximum 10 ezer forintot jóváír a bank az ügyfél kártyaszámláján.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo